Компанія Shanghai Fareast Boats Co.Ltd була заснована у 2002 році і її перший успіх – ліцензія ISAF на виробництво дитячих швертботів – маленьких «Оптимістів». Далі була видана ліцензія на продукцію юнацького швертботу класу 420. Тепер це одна з найбільших компаній з будівництва човнів у Китаї.
Поруч із цими монотипами було вирішено виробляти яхти родини Fareast.
До них належать круїзно-тренувальні з довжинами у футах 18, 26 та перегонові 18R, 31R і зовсім нова – 28R. Крім них є й катамаран Fareast 36. Фірма може поставляти судна довжиною від 2,3 до 11 м. Офіс знаходиться у Шанхаї, а виробництво із загальною площею 20000 м2 у провінції Цзянсу. 100 ветеранів з багаторічним досвідом забезпечують випуск продукції за окремими зразками до 5000 одиниць на рік.
Усі згадані конструкції спроектовані дизайнерами голландської фірми Simonis Voogd Design.
Корпус:
Корпус тришарової конструкції із застосуванням PVC товщиною 10 мм методом вакуумної інфузії та ізополіестерної смоли. Зусилля від плавця, рангоуту та такелунку сприймають вбудовані елементи. Палуба тришарова із нековзким покриттям та заламінованими підкріпленнями під палубне обладнання.
Плавець виготовлений із карбону разом із закріпленим на кінці свинцевим баластом, має Т-подібну форму. Стерно також карбонове.
Кокпіт великий – майже на півдовжини корпуса.
Інтер’єр – спартанський – лише по лівому борту розташовано біотуалет.
Наряддя:
Тип – 7/8 з розвиненим переднім трикутником та гротом з великим серпом у верхній частині.
Рангоут:
Щогла алюмінієва фірми Selden з двома парами краспиць, розвернутими в бік корми. Гік того ж виробника також з алюмінію, з відтяжкою, забезпечує можливість взяття 2 рифів. Закрутка для передніх вітрил також виробництва Selden. Бушприт висувний довжиною 1,75 м, встановлений по ДП під палубою.
На топі щогли закріплено ресору для відтягування перед поворотом на ін ший галс ахтерштага, після чого його знову можна натягнути для досягнення необхідної форми щогли.
Постійний такелунок: ванти, штаги сталеві нержавіючі, біжучий – фали грота, гіка та шкоти передніх вітрил синтетичний.
Палуба:
На рубці встановлено 1 фалову лебідку, стопор, 2 організатори. Для шкотів передніх вітрил передбачені два погони з відповідними каретками та дві лебідки, ближче до корми знаходиться погон гіка-шкотів. У носовій частині відкритий релінг, по обох бортах – леєрне огородження, замкнуте на кормові кутові релінги.
Палубне обладнання – відомих фірм: Harken, Spinlock, Ronstan – ці вироби крім якості доступні мало не в кожному куточку землі, і власникам завжди забезпечений якісний сервіс.
Під час випробувань, проведених під гротом та геннакером на курсі приблизно 60 градусів, лаг показав швидкість 15,6 вузла. Полярна діаграма підтверджує швидкісні досягнення. Зовсім непогано.
Невеликі яхти, класифіковані як крейсерсько-перегонові, доступніші і частіше уживані, тобто час їх використання протягом року може бути довший, ніж значно більших та дорожчих – океанських. Безумовно, останні привабливіші, часто через більшу мореплавність, ступінь комфорту та крім океанських просторів потребують і дорожчої інфраструктури.
Порівняно з цим менші вітрильні яхти, яких стає все більше і за кількістю проектів й за чисельністю, здатні привабити ширші кола аматорів вітрильництва.
Текст: Ігор Перестюк
Дуже дивні морські терміни. “Углибка” та “водообсяг” доставили. Афтар жгі єщьо!