Dufour 310 – крейсер на всі сто

share on:

Мішель Дюфор – інженер, закоханий у вітрильництво, увійшов у нього, створивши свою першу яхту Arpege, спущену на воду в 1967 році. На той час вона була, як кажуть, революційною. Довжина її дорівнювала 9,25 м (по ВЛ – 6,71 м), а ширина – 2,77 м. Отже, співвідношення становило 3,34 (по ВЛ – 2,63). Ширина дозволила отримати 6 спальних місць без розташування їх у носовій частині, призначеній для туалету та зберігання вітрил. Наведені співвідношення поліпшувала форма корпусу з гострими ватерлініями в носовій частині та звуженою кормою. Невелику углибку компенсував баласт у формі бульба вагою 1,090 т. Згодом плавець був подовжений, але вже без бульба.

Яхта сподобалась – її було створено понад 1500 одиниць.

До речі, у 80-х роках минулого століття яхти Дюфор 24 під назвою «Конрад 24» були дуже популярні в Україні і майже усі вони й досі в експлуатації.

Корабельня, заснована Мішелем 1964 року в Ла-Рошель, і досі залишається однією з небагатьох у Франції, яка будує виключно вітрильні яхти.

Сьогодні це Дюфор-310, -350, -382, -410, -450, -500, -560. Найновіша з них, одночасно найменша – Дюфор-310.

Ph: Guido Cantini / seasee.com
Ph: Guido Cantini / seasee.com

Корпус:
Форма корпусу з вертикальним штевнем та довгою ватерлінією цілком відповідає сучасним уявленням про круїзера, досить гострі ватерлінії в носовій частині, широка корма, напівеліптичні обводи підводної частини, яка вище ватерлінії обмежена досить виразною скулою. Корпус із склопластику на поліефірній смолі, гелкот із NPG смолою, вжитий як перепона утворенню осмосу. Усі внутрішні конструктивні деталі набору приламіновані. Палуба – тришарова з дифузним зв’язуючим наповненням і нековзкою зовнішньою поверхнею.

Плавець – трапецієподібної форми з торпедоподібним баластом.

Болти плавця закріплені на пластині з нержавіючої сталі, вбудованій у корпус. Обидва стерна заповнені пінопластом поверх нержавіючих сталевих баллерів.

Модель розрахована на мілководдя, дає можливість підходити до кромки води впритул, а під час відпливу яхта залишається стояти на плавці та двох стернах, оглядати корпус та виконувати, за необхідності, дрібний ремонт.

Dufour310_12

Палуба:
На рубці встановлено дерев’яні поручні, вздовж бортів – фут-релінги. У носовій частині палуби – відкритий релінг, комора, яку закривають люком, для кітвового ланцюга із вбудованим підкріпленням для брашпиля. У кормовій частині встановлено два кутових релінги та вздовж бортів – по три леєрних стояки, які підтримують два ряди леєрів.

Вант-путенси закріплені ззовні бортів. По дві алюмінієві швартовні кнаги, розташовані по бортах у носовій та кормовій частинах палуби. На палубу виведено горловини для забору палива та води.

Гіка-шкоти засновані на рубці, а погони для передніх вітрил – на палубі. Організатори розраховано на фали, гіка-шкот, рифи. Лебідки для цього встановлено на палубі рубки. Шкот автоматичного стакселя проведено до лебідки по правому борту рубки та комінгса кокпіту. Лебідки шкотів передніх вітрил встановлено побортно в безпосередній близькості від стернового.

Ph: Guido Cantini / seasee.com
Ph: Guido Cantini / seasee.com

Кокпіт:
Встановлено два штурвали з необхідними приладами – контролер двигуна та панель з приладами. Банки кокпіту, як і палуба кокпіту, мають нековзкі поверхні, під правобортною банкою – велика комора. Позаду стернового – головка устрою для встановлення аварійного румпеля.

Рангоут та такелунок:
Наряддя – 9/10. Алюмінієва анодована щогла з двома парами краспиць, розгорнутих у корму, встановлена на палубі. Гік з алюмінію і дозволяє брати 2 рифи. Для автоматичного стакселя встановлено циркульний погон. Постійний такелунок штаг, ванти – з нержавіючого тросу, біжучий – синтетичний.

Інтер’єр:
Стандартне планування засноване на розташуванні двох кают та одного санблоку з морським унітазом.

У салоні два поздовжніх дивани із столом між ними. Під щоглою встановлено пілерс. Місце штурмана – по правому борту, Г-подібний камбуз – по лівому.

У внутрішніх приміщеннях застосовано матеріали, фанеровані цінними породами, м’які частини меблів вкриті антиалергічними тканинами. У носовій каюті застосовано двері з двох стулок.

Вентиляція та денне освітлення досягнуто за рахунок ілюмінаторів і люків, які можна відкрити, для освітлення передбачені світильники в усіх необхідних місцях.

Шум від роботи двигуна зменшує кожух з дерева, доступ до нього – спереду та обох боків. Корпус яхти цієї моделі використовують для трьох варіантів, які різняться як призначенням, так і обладнанням та запасами:

  • «Дейсейлер» – призначений для короткочасного використання.
  • «Ліберті» – дозволяє на кількаденні переходи.
  • «Едвенчер» – забезпечує повноцінне плавання.

Треба зазначити, що обладнання кожної попередньої моделі органічно входить до обладнання наступної. Наприклад, якщо у першої в кормовій частині є душ, то в другій наявна відкидна купальна платформа. Модель «Едвенчер» доповнена навігаційним обладнанням від Raymarine, брашпілем, козирком для захисту від вітру та бризок. Звідси і різниця в цінах.

Двигун:
Відносно невеликої потужності і, як правило, фірми Volvo Penta, який працює на сейл драйв, з дволопатевим фіксованого кроку гвинтом з теплообмінником. Контрольні прилади розташовані на панелі приладів поблизу від стернового.

Гарячу воду забезпечують використанням теплообмінника, бака для неї з підпресовкою. Воду з душа видаляють за борт.

На борту два льяльних смоки – електричний та ручний.

Електрообладнання:
Суднова мережа розрахована на 12 В, перемикач та вольтметр встановлені на розподільчому щитку. Та вже на моделі «Ліберті» є зарядний пристрій, запасний акумулятор та станція живлення з берега. А на «Едвенчер» додано смок забортної води, духовку для камбуза тощо.

Висновки:
Яхти Мішеля Дюфора спроектовані й збудовані на базі великого досвіду власника, який добре відчуває ступінь потреби в тих чи інших елементах корпусу, оснащення чи обладнання. Це додає впевненості і власнику та й потенційному споживачу, що він має надійну, безпечну та комфортабельну яхту.

Dufour310_01


Текст: Ігор Перестюк

Leave a Response