«ІТАЛІЯ» 11.98

share on:

Корабельня Italia знаходиться на суходолі в містечку Чьогія, розташованому на березі південної частини лагуни Венета. Відомо, що сама Венеція – місто на островах, один з яких поєднаний із суходолом 4 км залізничним мостом. Та одночасно можна пригадати багатовікову історію панування республіки на просторах Середземного моря, і не тільки завдяки потужним військовим флотам та численним купецьким суднам. Їх переважно будували у самій Венеції й протягом деяких періодів навіть серійно. Вміння працювати і розуміти особливості судноплавства не були втрачені і зараз, хоча б у створенні гондол. Тому яхти із затоки Венето завжди викликають зацікавлення.

Нову яхту Italia 11.98 проєктували як сучасну крейсерсько-перегонову з досить високими швидкісними характеристиками і з можливістю використання в короткочасних круїзах.

Проєктування. Багато яхт, з якими знайомимось із проспектів і, навіть розглядаючи зразки на виставках, здаються дуже привабливими на фоні інших, скромніших. Однак, якщо уважно придивитися до корпусу, палубного обладнання, наряддя, інтер’єру, поступово картина можливих перемог тьмяніє.

Italia 11.98 у рейтингу ультралегких спортивних яхт займає не найкращі позиції. Та досягнута збалансованість по довжині, наряддю та остійності в межах вимог сучасних вимірювальних систем ORC та IRC робить її цілком конкурентною, що й було продемонстровано в ORC World 2019 у Шибеніку яхтою Sugar 3 з естонським екіпажем на чолі з Отто Кіккасом.

Головний дизайнер Italia 11.98 Маттео Поллі навчався у Саутгемптоні, за спеціальністю він морський інженер, брав участь у численних світових та європейських вітрильних чемпіонатах і дуже вдало застосовував свої знання та вміння. Тепер він активно працює над оптимізацією проєкту в межах ORC Class C, здобуваючи призові місця у перегонах як на Середземному морі, так і на Балтиці. Все це дало результат – у 2015 році перемогу в ORC World Championship у Барселоні на новій Italia 9.98 Low NoiseII (див. Шкіпер, № 5/2016), незважаючи на те, що вона була на 3–4 фути коротшою від більшості конкурентів. Лише у 2017 році відсутність вітру на перегонах у Трієсті не дозволила команді вкотре піднятись на подіум.

Нова Italia 11.98 – «зброя» високого рівня у згаданому класі С – на 2 м довша від попередньої моделі. Стала переможницею у Хорватії разом із Маттео Поллі серед 55 інших яхт з різних країн. Цікаво, що вона була єдиною керованою румпелем – всі інші були двоштурвальними і значно комфортабельнішими, а отже, і важчими. Маттео Поллі вважає, що для перегонів у Середземному морі важливо звести лобовий опір до мінімуму за найменшої змоченої поверхні. Зберігаючи коротшою довжину по ВЛ та її ширину вужчою, це стає вагомою допомогою для досягнення бажаного результату. Крім цього, важливий і кут входження носової частини ВЛ та наявність кормового звісу. Якщо зверну­ти увагу на форму транцю, можна краще розуміти, про що йдеться. Отримана форма дозволяє балансувати відносно міделя, що знову-таки полегшує диферентування носової чи кормової частини, «піднімає» корму з води за легких вітрів. Повні перетини в середній частині роблять кращим відновлювальний момент при зростанні сили вітру та на­хилу (корма «сідає» у воду).

Нову яхту з урахуванням досвіду експлуатації Іtalia 9.98 розпочали будувати у 2017 році і завершили у червні наступного. Форма корпусу розрахована на покращення харак­теристик за слабкого вітру різного напрямку з урахуван­ням величини змоченої поверхні та збереження остійності. Досить повна середня частина має гостріші закінчення. Це покращує диферентування, полегшує роботу екіпажу. Та­кож важливе підтримання вагового навантаження на пе­редбаченому рівні. Було продано кілька яхт цієї моделі і, незважаючи на деякі відмінності в обладнанні, різниця у вазі не перевищувала 40 кг (також і при застосуванні кар­бонового рангоуту).

Корпус має низький призматичний коефіцієнт (поздовжньої повноти) співвідношення об’єму підводної частини до об’єму прямого циліндра з площею підводної частини міделя (або найповнішого шпангоуту з такою площею), за­гострені закінчення за зменшеною загальною змоченою поверхнею. Подовжений кормовий звіс впливає також на зменшення деяких показників при вимірюванні.

Корпус спроєктований з урахуванням набутого до­свіду, численних випробувань для досягнення необхід­них перегонових якостей, оптимізації планування палу­би з точки зору ергономіки, конструкції та аеродинаміки. Внаслідок цього було отримано зазначену категорію пла­вання А і досягнуто відповідності щодо World Sailing special regulations.

Конструкція корпусу, палуби та основних корпусних де­талей, наприклад, переділки між кормовими каютами, які виглядають частинами суднового набору, виконана три­шаровою із застосуванням двонаправленого і неорієнто­ваного скловолокна Е-glass та карбону на основі вінілефір­ної смоли. Середній шар для палуби має товщину 25 мм, для верхньої частини корпусу застосовано товстіший пі­нопласт товщиною 30 мм. Це не вплинуло значно на вагу корпусу – 700 кг. Нижня частина з посиленою від степсу до гельм-порту обшивкою цілком відповідає вимогам ISO для району степсу та плавця. Якісні матеріали були застосовані висококваліфікованими працівниками корабельні.

Плавець виливаний із застосуванням цікавої ідеї – з внутрішньою сталевою структурою із баластними ємнос­тями, що дозволяє збільшувати величину баласту в межах 500 кг. Таким чином, яхта з індексом остійності 115 граду­сів може брати участь у морських перегонах за величини STIX > 35. Це також може впливати і на диферентування. Баласт виливаний із свинцю з додатком 3% сурми і приєд­наний до плавця подібно літері Т.

Стерно балансирне, підвісне, ламіноване скловолок­ном по пінопласту PVC, має балер з анодованого алюмінію з нерв’юрами. Стерно встановлено ближче, ніж звичайно, до міделя, що й помітно з розташування склопластиково­го румпеля (стандарт) чи 2 штурвалів діаметром по 900 мм (опція). Така позиція забезпечує постійне знаходження пе­ра стерна під водою і, отже, його ефективність.

Наряддя. Тип – шлюп 9/10 зі збільшенням основи переднього трикутника з урахуванням бушприту до 6,4 м. Щогла алюмінієва з двома парами краспиць, розвернутих у корму на 21 градус. У такому варіанті при постійному такелунку з тросу 1 × 19 важить лише на 40 кг більше порівняно із за­стосуванням прутків у версії з карбоновим рангоутом. Але останнє – на €37 400 дорожче. База вантпутенсів досить широка. Фали та шкоти – з дайніми. Що ж до бушприту з карбону (€5000), то він і дозволяє користуватись більшим асиметричним спінакером. Розподіл площ вітрил також впливає на запланований баланс яхти.

Площа вітрил, м2: грот – 48, стаксель – 42, спінакер симетричний – 110, асиметричний – 140. Грот має розширений фаловий кут, незважаючи на це, йому не заважає ахтерш­таг з дайніми.

Палуба – забезпечений досить широкий кокпіт, що й до­зволяє розташування двох штурвалів, стернового та члена команди, який керує гротом. Під банками та в ахтерпіку – місця для надувного плота, вітрил та спорядження. Вста­новлено 6 двошвидкісних із самотягами лебідок для фалів, відтяжок, шкотів, погон каретки гіка-шкотів, 6 стопорів, палубні блоки, релінги та леєрні стояки, 4 причальні кнаги. І ще магнітний компас.

Дизель потужністю 30 к. с. обертає через сейл-драйв дволопатевий складаний гребний гвинт.

Системи. Електрична – базована на двох 70 А.г акумуля­торах та ще одному для запуску двигуна, а також на кількох світильниках LED. До системи прісної води належать дві цистерни загальною місткістю 200 л з індикатором рівня,  дві мийки та душ. Прилади індикації обох систем встанов­лені біля місця навігатора, з правого борту.

Загальне розташування є стандартне та оптималь­не. Обидва варіанти симетричні відносно ДП і не дуже різняться між собою. Так, у першому санблок встановле­ний з правого борту, з лівого є тільки душ. В оптимально­му додано повноцінний унітаз. Салон, каюти та допоміж­ні приміщення обладнані ілюмінаторами та відповідною вентиляцією. Г-подібний камбуз обладнаний мийкою, змішувачем, 150-літровим холодильником та пічкою на 2 пальники. Висота в носовій каюті – 1,95 м, довжина 6 спальних місць – 1,95.

Враження. Звичайний тест – при 5-вузловому вітрі ях­та показала 3,8–4,0 вузла при ходу на вітер. Посилення ві­тру до 10 і знову на гострому курсі швидкість зросла до 7–7,5 вузла. Вочевидь кращим був би вітер у 20 з лишком вузлів.

Якщо порівнювати цю яхту з автомобілем – можна сміли­во назвати її Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio від першої секун­ди ваших рук на румпелі.

Основні характеристики:

Довжина найбільша, м11,98
Довжина корпусу, м11,65
Довжина по ВЛ, м10,40
Ширина, м3,98
Углибка, м2,10
Водообсяг порожняком/вихід у плавання, т6,20/7,10
Баласт, т2
Вітрила (грот + 100% трикутника), м283,6
Двигун, к. с.Дизель, 30
Запас пального, л110
Запас води, л200
СЕ категоріяА
Ціна стандартна (без податку)/з повною специфікацією, €220000/317000
Проєкт: екстер’єр, інтер’єрMatteo Polli — Italia
Yachts Design Team

У тексті використано матеріали компанії Italia Yachts Venezia, журналів Seahorse та Yachting World


Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото: Italia Yachts Venezia

Leave a Response