Простір і світло – Flying Dutchman

share on:

«Шкіпер» продовжує огляд яхт – переможниць щорічної премії European Yacht of the Year 2021, що відбулася в рамках цьогорічної виставки Вoot Dusseldorf.

Увазі читачів пропонується публікація про вітрильну яхту Contest 55cs, яка отримала цю престижну відзнаку в категорії Luxury Cruiser.

«Летючий голландець» – саме такі перші враження з’являються від знайомства з новою яхтою голландських майстрів – Contest 55cs, що займає середнє положення в модельному ряду яхтобудівної компанії Contest, яка базується в місті Медемблік (провінція Північна Голландія) на північ від Амстердаму, столиці Нідерландів.

Одна з найстаріших компаній Європи в яхтобудівній галузі, була заснована у 1959 році Едом Конідіном, яхтсменом та ентузіастом вітрильництва. Перша частина його прізвища – Conijin із додачею слова test склала Contest, що стало назвою корабельні та усіх створюваних нею вітрильних і моторних яхт. Вже на початку діяльності за розробками конструктора Дж. Люйтена було продано 300 яхт до США. В позаминулому році фірмі виповнилося 60 років – за цей час було створено понад 40 проєктів вітрильних яхт, розроблених кількома проєктантами, по довжині від 42 до 85 футів. Деякі з них продано в сотнях одиниць.

Цікаво та варто познайомитися з основними сходинками розвитку фірми. Із самого початку логотипом корабельні стало стилізоване зображення, звичайно ж, тюльпана, і хоча протягом часу він поволі втрачав початкову форму, все ж ідея використовується і досі.

У 1965 році компанія перевела виробництво у місто Медемблік. Щороку тут будують принаймні 50 великих яхт.
Від 1972 року продукцію фірми сертифікував Lloyd Register. З 1995 року розпочали застосовувати вакуумно-інжекційну технологію формування. Через три роки кожний замовник міг вибрати в межах обраного корпусу різні планувальні рішення. Ще через рік на чолі фірми став Фрітц Конідін, син засновника, який продовжував впроваджувати новітні технології з метою поступового наближення до сегмента люксових яхт. З 2002 року було поширено застосування бальзи як середнього шару в тришаровій конструкції на більшій частині обшивки та деяких переділках, поліпшено технологію вклеювання у корпус переділок та інших деталей. Цього ж року керівником родинного підприємства став син Фрітца – Арджєм. Дві тисячі дев’ятнадцятий рік був ювілейним – фірмі виповнилось 60 років і зараз вона пропонує замовникам модельний ряд вітрильних яхт: 42cs, 50cs, 55cs, 59cs, 62cs, 67cs, 72cs, 85cs, і зберігає можливості виготовлення яхт із «родини» Classics. Також корабельня будує п’ять різновидів моторних яхт в єдиному 52-футовому розмірі.

Курс на дорогі люксові яхти став орієнтиром як у дизай­ні, так і щодо технології побудови. Останнє сумнівів не ви­кликало – якість виконання була цілком відповідною. Що ж до проєктування – справа складніша: безпечна мореплав­ність в океанських умовах, надійність, високий комфорт як у плаванні, так і в марині, легкість обслуговування наряд­дя та вітрил, безпечність перебування на палубі не тільки під час тихої погоди. І також більше місця на палубі, просторіші кают-компанія та каюти, більш захищений кокпіт. Нова Contest 55cs несе всі ознаки стилю успішних проєктів супер’яхт фірми – Contest 67cs та Contest 85cs.

Екстер’єр спроєктовано широко відомим бюро з про­єктування яхт – Judel/Vroljk&Co.

Інтер’єри опрацьовані Wetzels Brown Partners, яка запо­чаткувала модерний стиль яхт Contest у 2011 році, чим наблизила їх до класу люкс. Плавні вигнуті форми інтер’єру Contest 55cs додають великій яхті ергономічності й еле­гантності. На яхті приємно перебувати і в марині, і в морі.

Об’єднавши зусилля проєктантів, корабельня Contest збудувала люксову морську яхту з дуже жорстким кор­пусом та значною площею вітрил.

Зовнішньо яхта виглядає приємною і солідною – ви­сокий надводний борт, чиста палуба і низька обтіч­на рубка. У всьому відчутна безпечна та надійна море­плавність. Підтвердженням цього — діаграма остійності (доступна на сайті www.contestyachts.com).

Корпус. Форма досить класична – найширший шпан­гоут, трохи зсунутий у корму, носова частина досить гостра. Звіси невеликі, тобто на ходу довжина ватер­лінії дорівнюватиме довжині корпусу, що забезпечує якнайкраще використання цього параметра. Високий надводний борт з ілюмінаторами, встановленими на рівні з обшивкою, забезпечує відповідний комфорт під палубою.

Корпус. Конструкція – корпуси усіх яхт Contest форму­ють як одне ціле (більшість корабелень роблять корпу­си з двох половин). Сам корпус і палуба з рубкою запро­єктовані та виконані тришаровими із середнім шаром з бальзи. Застосовано технологію вакуумної інжекції з на­повненням вінілефірною смолою E-glass різного плетін­ня за системою Conyplex. Перший шар після гелькоуту (білий) бар’єрний. Бальзу застосовано в більшій частині площі корпусу та в деяких внутрішніх деталях. Звернуто увагу на якість з’єднань набору з корпусом. Суцільний ламінат – у районі розташування плавця, а також місця встановлення обладнання, що мають сприймати значні навантаження, виконані з E-glass. У найвідповідальні­ших щодо навантажень місцях для підкріплень застосо­вано карбон. Що ж до фарбування, то кольори стрічок та ватерлі­нії – на смак замовника. Підводну частину вкрито двома шарами необростаючої фарби.

Плавець. Свинцевий бульб-кіль вагою 7,5 тонни, закріплений на профільованому плавці, приєднаний до корпусу нержавіючими болтами.

Стерно – балансирне, підвісне. Ламінат з орієнтовано­го скловолокна різних ґатунків та ваги на алюмінієвому балері з нерв’юрами. Стерно, вальниці, балер виготов­лені фірмою Jefa Rudder, система стернування — від Jefa Steering.

Наряддя базове – бермудський шлюп. Рангоут від Selden із закруткою грота в щоглу (добре видно верти­кальні жорсткості) і трьома парами краспиць, відверну­тих у корму, віндексом на топі та навігаційними вогня­ми. Як і на усіх яхтах корабельні, степс щогли Contest 55cs встановлено безпосередньо на кілі. У базовій комплекта­ції яхта оснащена А-подібним бушпритом, кітвовим при­строєм, скруткою передніх вітрил Furlex. Ахтерштаг із гідравлічним приводом натягу, як і відтяжка гіка. Контроль за ними винесено на спеціальну панель. Гіка-шко­ти проведено до лебідки з електроприводом, яку задля зручності використання встановлено на п’єдесталі між штурвалами. Погон гіка-шкотів відсутній. Лебідки алю­мінієві: одна для гіка-шкотів та дві для фалів із самотяга­ми, крім них ще окрема пара для шкотів передніх вітрил. Погони кареток шкотів встановлено на палубі обабіч рубки. Серед опцій: рангоут з карбону, вітрильне наряд­дя – бермудський тендер. За використання цього типу наряддя для несення клівера передбачено встановлення внутрішнього штагу зі скруткою і бакштагів. Додаткові вітрила: код зеро, генакер. Система рифлення у щоглу або традиційна. Гіка-шкоти, риф-линви проведені до постів стернування. Рифлення або скручування грота в щоглу здійснюється натисканням кнопок електроприводу.

Двигун – 5-циліндровий дизель Volvo Penta D3-150 потужністю 110 кВт /150 к. с. з турбонагнітачем і мак­симальною кількістю обертів – 3000 за хвилину, вста­новлений у кормовій частині яхти. Двигун з’єднаний із гідравлічним редуктором Volvo Penta HS 45 AE, через який обертає трилопатевий бронзовий гвинт. Контрольну панель із лічильником обертів, тиском масла, тривожною сигналізацією та кнопками «пуск» і «стоп» розміщено на правому посту стернування.

Машинне відділення надійно захищене протишумо­вою та віброізоляцією, примусово вентильоване і має засоби пожежогасіння. Доступ до нього – з душової кабі­ни кормової каюти. Також до двигуна можна дістатися з кокпіту, демонтувавши стіл. Систему фільтрації пально­го розміщено за камбузною шафою зі зручним доступом. У паливній системі генератора є власний фільтр.

Системи. До паливної системи належать: фільтр паль­ного із сепаратором води, сигнал «вода в пальному», смок, розташований у найглибшому місці цистерни за­для можливості видалення накопиченої в ній води, чуй­ник рівня пального в цистерні.

До системи подачі холодної та гарячої води під тис­ком входить 40 л водонагрівач (діє під час роботи двигуна) та 750 Вт занурений нагрівальний елемент, смок, чуйник рівня води в цистерні.

Система осушення складається з ручного смока в ма­шинному відділенні, лляльного електросмока, ще од­ного в кормовій коморі – гаражі смока брудної води із шлангом для доступу в будь-яке місце, контролю за на­явними фітингами корпусу.

Система видалення чорної (з унітазів) та сірої (з камбузу, душової, пральні) вод разом із хімічними речо­винами обслуговує санблоки, окремі відгалуження ви­далення чорної води в носовій і кормовій частинах, се­парацію сірої з тих самих районів, чуйник рівня чорної води в цистерні. Усі фітинги латунні із заземленням на цинковий анод.

В електросистемі яхти в основному передбачено ви­користання постійного струму (далі – ПС) 24 В та змін­ного на 230 В, є панель вимикачів та запобіжників. Стандартне забезпечення: службова (суднові потре­би) батарея 400А-г/24В ПС, стартова 50А-г/12 В ПС, за­рядний устрій стартової батареї на 25А/12В ПС, контрольний дисплей батареї. Генератор 150А/12 В ПС для стартової групи, другий зарядний для службових ба­тарей устрій 75А/24В ПС, трансформатор 3,5 кВт/16А, живлення з берега на 230 В, 25 м кабель з 3-полюсни­ми з’єднаннями, 230 В розетки в каютах і суднових при­міщеннях, заземлення усіх кранів у підводній частині, можливість запуску двигуна від службової гр упи.

На головній панелі розташований сенсорний дисплей з доступом до основних вимикачів, навігаційних вогнів, чуйників рівня рідин у відповідних цистернах. А також до тривожних сигналів: «Вода у судні», «Поже­жа у машинному відділенні», «Вода в пальному», «Рівень електроліту в акумуляторних батареях» та «Рівень чор­ної води в цистерні».

Палуба. Добре організована як для керування яхтою, так і для відпочинку.

Центральний кокпіт фактично поділений на дві зо­ни – для екіпажу, з виходом на палубу та просторий захищений простір для відпочиваючих гостей. У пер­шій встановлено два пости управління зі штурвалами і якнайближче до них – шкотові лебідки. У другій об­лаштовано комфортабельний простір для відпочинку пасажирів та гостей, встановлено стіл із вбудованим холодильником. За несприятливих погодних умов ця частина кокпіту може бути захищена спрейхудом і бімі­ні-тентом. У кокпіті розташовано кілька римів для кріплення безпекових линв.

Між кормовим і носовим релінгами організовано дво­рядний леєрний устрій висотою 620 мм.

У комінгсах рубки, крім ілюмінаторів, встановлено вікна. Світлові люки можна за потреби відкривати.

Купальна платформа відкидна, має поручні та трап і забезпечує доступ до гаража для надувного човна.

Кітвово-причальний устрій. У носовій частині яхти, обладнаній таранною переділкою, на палубі встановлено роульс для віддачі/підйому кітви електролебідкою. Кітвовий ланцюг маркований кожні 10 м. Дві причальні кнаги є в носовій частині, дві – в середній та дві – в кормовій. Ще дві – на транці. Причальні линви: чоти­ри 16 мм по 20 м та дві 18 мм по 25 м, до цього додано 6 кранців.

Безпекове обладнання – встановлено ручний газо­вий кран, три пінних вогнегасники, кошма, автоматична система пожежогасіння в машинному відділенні, детек­тор диму.

Інтер’єр. Внутрішній простір, спроєктований Wetzels Brown Partners, має усі ознаки стилю, характерного для супер’яхт. Весь його об’єм зі складними надзвичайно міцними деталями з масиву деревини, малюнок якої ре­тельно підібрано, виготовлений самою фірмою. У викін­ченні застосовано світлий дуб (за бажанням замовника можуть бути застосовані інші породи деревини). Як у меблях, так і для підлоги поліровка матова. Багато світ­ла, форми меблів і світлі покриття м’яких диванів ство­рюють враження простору більшого, ніж він є насправді.

В усіх загальних приміщеннях і каютах яхти є додатко­ве LED-освітлення, а вікна та ілюмінатори можуть бути прикриті спеціальними щитками.

Планування внутрішніх приміщень яхти може бути на вибір замовника. Для цього корпус поділено на п’ять зон. Перші чотири мають по два варіанти планувань, остання – три. Отже, замовник може скласти відповідно до своїх намірів план розташування з обраними варіан­тами. Це правильний шлях назустріч клієнту.

Простора кают-компанія розташована рівнем вище інших приміщень яхти. Таке планування притаманне усім вітрильним яхтам Contest. Завдяки ілюмінаторам і вікнам у комінгсах рубки кают-компанія дуже світла з можливістю панорамного огляду.

Камбуз, відділений від зони відпочинку, розміщений з лівого борту так, щоб було зручно готувати їжу в дале­ких переходах за умов неспокійного моря. Він обладнаний газовою плитою на три пальники, холодильником із фронтальним завантаженням, мийкою з подачею теплої та холодної води, поверхнею для обробки продуктів.

Місце штурмана розташоване з правого борту біля трапа. Штурманський стіл можливо змонтувати боком або за напрямком руху.

У базовому плануванні на яхті – шість спальних місць у трьох каютах.

Кормова каюта власника цілком відповідає статусу ях­ти. Її особливістю є наявність довгого кормового ілюмі­натора, який можна відкривати.

У носовій частині яхти знаходиться доволі просто­ра носова гостьова каюта і ще одна – менша, з право­го борту, ймовірно, екіпажна або дитяча. В ній плану­вання спальних місць може бути як одноярусне, так і двох’ярусне.

На яхті два санблоки з окремими душовими кабінами: в каюті власника і біля носових, напроти каюти з право­го борту.

Випробовування були проведені у 2020 році й зна­йшли своє відображення в таблиці – подібну не часто показують, тому наводимо повністю. Вона доповнює по­лярну діаграму. Скорочення: істинний (правдивий) ві­тер – ІВ, вимпельний вітер – ВВ, вузли – в, градус – гр.

Результати ВВ, кут, гр.15 в ІВ, швидкість, в20 в ІВ, швидкість, вОб./хв.Швидкість, в, під двигуном
258,18,56003,9
308,59,510004,9
408,910,112505,3
509,410,215005,9
609,51017506,7
709,39,920007,6
809,49,822508,1
908,99,825008,5
1009,29,729809,4
11099,4
1208,5
1308,3
1407,8

Вочевидь досягнуті результати непогані, такими можна пишатися. Незважаючи на водообсяг близько 25 тонн, яхта чутлива і прогнозована в керуванні за різ­них вітрових умов. Зусилля зворотного зв’язку на стер­ні оптимальні для човна такого розміру. Вітрилити на Contest 55cs приємно як за штурвалом, так і за столом у гостьовій зоні кокпіту.

Висновки. Contest 55cs – крейсерська яхта необме­женого району плавання з гарними ходовими характе­ристиками та відмінною якістю побудови, яка, відпові­даючи усім традиціям люксових яхт сімейної компанії Contest, дарує задоволення від вітрилення. Тож побажаємо «Летючому голландцю» успіхів у подорожах мо­рями та океанами!

Характеристики:

Довжина найбільша (з бушпритом), м18,10
Довжина найбільша (корпусу), м17,00
Довжина по ВЛ, м15,38
Ширина найбільша, м5,02
Углибка (стандартний плавець), м2,55
Запас пального, л850
Запас води, л725
Дизель Volvo Penta, кВт/к. с.110/150
Висота щогли від ВЛ, м24,82
Площа основних вітрил: грот/генуя, м292,75/71,00
Водообсяг, м324,960
Сертифікація СЕА (необмежене плавання в океані)
Сертифікація корпусуЛлойд Регістр
Ціна базова (без ПДВ), €1 448 000

Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото і схеми надані виробником


Leave a Response