«Шкіпер» продовжує огляд яхт – переможниць щорічної премії European Yacht of the Year 2021, що відбулася в рамках цьогорічної виставки Вoot Dusseldorf.
Увазі читачів пропонується публікація про вітрильну яхту Contest 55cs, яка отримала цю престижну відзнаку в категорії Luxury Cruiser.
«Летючий голландець» – саме такі перші враження з’являються від знайомства з новою яхтою голландських майстрів – Contest 55cs, що займає середнє положення в модельному ряду яхтобудівної компанії Contest, яка базується в місті Медемблік (провінція Північна Голландія) на північ від Амстердаму, столиці Нідерландів.
Одна з найстаріших компаній Європи в яхтобудівній галузі, була заснована у 1959 році Едом Конідіном, яхтсменом та ентузіастом вітрильництва. Перша частина його прізвища – Conijin із додачею слова test склала Contest, що стало назвою корабельні та усіх створюваних нею вітрильних і моторних яхт. Вже на початку діяльності за розробками конструктора Дж. Люйтена було продано 300 яхт до США. В позаминулому році фірмі виповнилося 60 років – за цей час було створено понад 40 проєктів вітрильних яхт, розроблених кількома проєктантами, по довжині від 42 до 85 футів. Деякі з них продано в сотнях одиниць.
Цікаво та варто познайомитися з основними сходинками розвитку фірми. Із самого початку логотипом корабельні стало стилізоване зображення, звичайно ж, тюльпана, і хоча протягом часу він поволі втрачав початкову форму, все ж ідея використовується і досі.
У 1965 році компанія перевела виробництво у місто Медемблік. Щороку тут будують принаймні 50 великих яхт.
Від 1972 року продукцію фірми сертифікував Lloyd Register. З 1995 року розпочали застосовувати вакуумно-інжекційну технологію формування. Через три роки кожний замовник міг вибрати в межах обраного корпусу різні планувальні рішення. Ще через рік на чолі фірми став Фрітц Конідін, син засновника, який продовжував впроваджувати новітні технології з метою поступового наближення до сегмента люксових яхт. З 2002 року було поширено застосування бальзи як середнього шару в тришаровій конструкції на більшій частині обшивки та деяких переділках, поліпшено технологію вклеювання у корпус переділок та інших деталей. Цього ж року керівником родинного підприємства став син Фрітца – Арджєм. Дві тисячі дев’ятнадцятий рік був ювілейним – фірмі виповнилось 60 років і зараз вона пропонує замовникам модельний ряд вітрильних яхт: 42cs, 50cs, 55cs, 59cs, 62cs, 67cs, 72cs, 85cs, і зберігає можливості виготовлення яхт із «родини» Classics. Також корабельня будує п’ять різновидів моторних яхт в єдиному 52-футовому розмірі.
Курс на дорогі люксові яхти став орієнтиром як у дизайні, так і щодо технології побудови. Останнє сумнівів не викликало – якість виконання була цілком відповідною. Що ж до проєктування – справа складніша: безпечна мореплавність в океанських умовах, надійність, високий комфорт як у плаванні, так і в марині, легкість обслуговування наряддя та вітрил, безпечність перебування на палубі не тільки під час тихої погоди. І також більше місця на палубі, просторіші кают-компанія та каюти, більш захищений кокпіт. Нова Contest 55cs несе всі ознаки стилю успішних проєктів супер’яхт фірми – Contest 67cs та Contest 85cs.
Екстер’єр спроєктовано широко відомим бюро з проєктування яхт – Judel/Vroljk&Co.
Інтер’єри опрацьовані Wetzels Brown Partners, яка започаткувала модерний стиль яхт Contest у 2011 році, чим наблизила їх до класу люкс. Плавні вигнуті форми інтер’єру Contest 55cs додають великій яхті ергономічності й елегантності. На яхті приємно перебувати і в марині, і в морі.
Об’єднавши зусилля проєктантів, корабельня Contest збудувала люксову морську яхту з дуже жорстким корпусом та значною площею вітрил.
Зовнішньо яхта виглядає приємною і солідною – високий надводний борт, чиста палуба і низька обтічна рубка. У всьому відчутна безпечна та надійна мореплавність. Підтвердженням цього — діаграма остійності (доступна на сайті www.contestyachts.com).
Корпус. Форма досить класична – найширший шпангоут, трохи зсунутий у корму, носова частина досить гостра. Звіси невеликі, тобто на ходу довжина ватерлінії дорівнюватиме довжині корпусу, що забезпечує якнайкраще використання цього параметра. Високий надводний борт з ілюмінаторами, встановленими на рівні з обшивкою, забезпечує відповідний комфорт під палубою.
Корпус. Конструкція – корпуси усіх яхт Contest формують як одне ціле (більшість корабелень роблять корпуси з двох половин). Сам корпус і палуба з рубкою запроєктовані та виконані тришаровими із середнім шаром з бальзи. Застосовано технологію вакуумної інжекції з наповненням вінілефірною смолою E-glass різного плетіння за системою Conyplex. Перший шар після гелькоуту (білий) бар’єрний. Бальзу застосовано в більшій частині площі корпусу та в деяких внутрішніх деталях. Звернуто увагу на якість з’єднань набору з корпусом. Суцільний ламінат – у районі розташування плавця, а також місця встановлення обладнання, що мають сприймати значні навантаження, виконані з E-glass. У найвідповідальніших щодо навантажень місцях для підкріплень застосовано карбон. Що ж до фарбування, то кольори стрічок та ватерлінії – на смак замовника. Підводну частину вкрито двома шарами необростаючої фарби.
Плавець. Свинцевий бульб-кіль вагою 7,5 тонни, закріплений на профільованому плавці, приєднаний до корпусу нержавіючими болтами.
Стерно – балансирне, підвісне. Ламінат з орієнтованого скловолокна різних ґатунків та ваги на алюмінієвому балері з нерв’юрами. Стерно, вальниці, балер виготовлені фірмою Jefa Rudder, система стернування — від Jefa Steering.
Наряддя базове – бермудський шлюп. Рангоут від Selden із закруткою грота в щоглу (добре видно вертикальні жорсткості) і трьома парами краспиць, відвернутих у корму, віндексом на топі та навігаційними вогнями. Як і на усіх яхтах корабельні, степс щогли Contest 55cs встановлено безпосередньо на кілі. У базовій комплектації яхта оснащена А-подібним бушпритом, кітвовим пристроєм, скруткою передніх вітрил Furlex. Ахтерштаг із гідравлічним приводом натягу, як і відтяжка гіка. Контроль за ними винесено на спеціальну панель. Гіка-шкоти проведено до лебідки з електроприводом, яку задля зручності використання встановлено на п’єдесталі між штурвалами. Погон гіка-шкотів відсутній. Лебідки алюмінієві: одна для гіка-шкотів та дві для фалів із самотягами, крім них ще окрема пара для шкотів передніх вітрил. Погони кареток шкотів встановлено на палубі обабіч рубки. Серед опцій: рангоут з карбону, вітрильне наряддя – бермудський тендер. За використання цього типу наряддя для несення клівера передбачено встановлення внутрішнього штагу зі скруткою і бакштагів. Додаткові вітрила: код зеро, генакер. Система рифлення у щоглу або традиційна. Гіка-шкоти, риф-линви проведені до постів стернування. Рифлення або скручування грота в щоглу здійснюється натисканням кнопок електроприводу.
Двигун – 5-циліндровий дизель Volvo Penta D3-150 потужністю 110 кВт /150 к. с. з турбонагнітачем і максимальною кількістю обертів – 3000 за хвилину, встановлений у кормовій частині яхти. Двигун з’єднаний із гідравлічним редуктором Volvo Penta HS 45 AE, через який обертає трилопатевий бронзовий гвинт. Контрольну панель із лічильником обертів, тиском масла, тривожною сигналізацією та кнопками «пуск» і «стоп» розміщено на правому посту стернування.
Машинне відділення надійно захищене протишумовою та віброізоляцією, примусово вентильоване і має засоби пожежогасіння. Доступ до нього – з душової кабіни кормової каюти. Також до двигуна можна дістатися з кокпіту, демонтувавши стіл. Систему фільтрації пального розміщено за камбузною шафою зі зручним доступом. У паливній системі генератора є власний фільтр.
Системи. До паливної системи належать: фільтр пального із сепаратором води, сигнал «вода в пальному», смок, розташований у найглибшому місці цистерни задля можливості видалення накопиченої в ній води, чуйник рівня пального в цистерні.
До системи подачі холодної та гарячої води під тиском входить 40 л водонагрівач (діє під час роботи двигуна) та 750 Вт занурений нагрівальний елемент, смок, чуйник рівня води в цистерні.
Система осушення складається з ручного смока в машинному відділенні, лляльного електросмока, ще одного в кормовій коморі – гаражі смока брудної води із шлангом для доступу в будь-яке місце, контролю за наявними фітингами корпусу.
Система видалення чорної (з унітазів) та сірої (з камбузу, душової, пральні) вод разом із хімічними речовинами обслуговує санблоки, окремі відгалуження видалення чорної води в носовій і кормовій частинах, сепарацію сірої з тих самих районів, чуйник рівня чорної води в цистерні. Усі фітинги латунні із заземленням на цинковий анод.
В електросистемі яхти в основному передбачено використання постійного струму (далі – ПС) 24 В та змінного на 230 В, є панель вимикачів та запобіжників. Стандартне забезпечення: службова (суднові потреби) батарея 400А-г/24В ПС, стартова 50А-г/12 В ПС, зарядний устрій стартової батареї на 25А/12В ПС, контрольний дисплей батареї. Генератор 150А/12 В ПС для стартової групи, другий зарядний для службових батарей устрій 75А/24В ПС, трансформатор 3,5 кВт/16А, живлення з берега на 230 В, 25 м кабель з 3-полюсними з’єднаннями, 230 В розетки в каютах і суднових приміщеннях, заземлення усіх кранів у підводній частині, можливість запуску двигуна від службової гр упи.
На головній панелі розташований сенсорний дисплей з доступом до основних вимикачів, навігаційних вогнів, чуйників рівня рідин у відповідних цистернах. А також до тривожних сигналів: «Вода у судні», «Пожежа у машинному відділенні», «Вода в пальному», «Рівень електроліту в акумуляторних батареях» та «Рівень чорної води в цистерні».
Палуба. Добре організована як для керування яхтою, так і для відпочинку.
Центральний кокпіт фактично поділений на дві зони – для екіпажу, з виходом на палубу та просторий захищений простір для відпочиваючих гостей. У першій встановлено два пости управління зі штурвалами і якнайближче до них – шкотові лебідки. У другій облаштовано комфортабельний простір для відпочинку пасажирів та гостей, встановлено стіл із вбудованим холодильником. За несприятливих погодних умов ця частина кокпіту може бути захищена спрейхудом і біміні-тентом. У кокпіті розташовано кілька римів для кріплення безпекових линв.
Між кормовим і носовим релінгами організовано дворядний леєрний устрій висотою 620 мм.
У комінгсах рубки, крім ілюмінаторів, встановлено вікна. Світлові люки можна за потреби відкривати.
Купальна платформа відкидна, має поручні та трап і забезпечує доступ до гаража для надувного човна.
Кітвово-причальний устрій. У носовій частині яхти, обладнаній таранною переділкою, на палубі встановлено роульс для віддачі/підйому кітви електролебідкою. Кітвовий ланцюг маркований кожні 10 м. Дві причальні кнаги є в носовій частині, дві – в середній та дві – в кормовій. Ще дві – на транці. Причальні линви: чотири 16 мм по 20 м та дві 18 мм по 25 м, до цього додано 6 кранців.
Безпекове обладнання – встановлено ручний газовий кран, три пінних вогнегасники, кошма, автоматична система пожежогасіння в машинному відділенні, детектор диму.
Інтер’єр. Внутрішній простір, спроєктований Wetzels Brown Partners, має усі ознаки стилю, характерного для супер’яхт. Весь його об’єм зі складними надзвичайно міцними деталями з масиву деревини, малюнок якої ретельно підібрано, виготовлений самою фірмою. У викінченні застосовано світлий дуб (за бажанням замовника можуть бути застосовані інші породи деревини). Як у меблях, так і для підлоги поліровка матова. Багато світла, форми меблів і світлі покриття м’яких диванів створюють враження простору більшого, ніж він є насправді.
В усіх загальних приміщеннях і каютах яхти є додаткове LED-освітлення, а вікна та ілюмінатори можуть бути прикриті спеціальними щитками.
Планування внутрішніх приміщень яхти може бути на вибір замовника. Для цього корпус поділено на п’ять зон. Перші чотири мають по два варіанти планувань, остання – три. Отже, замовник може скласти відповідно до своїх намірів план розташування з обраними варіантами. Це правильний шлях назустріч клієнту.
Простора кают-компанія розташована рівнем вище інших приміщень яхти. Таке планування притаманне усім вітрильним яхтам Contest. Завдяки ілюмінаторам і вікнам у комінгсах рубки кают-компанія дуже світла з можливістю панорамного огляду.
Камбуз, відділений від зони відпочинку, розміщений з лівого борту так, щоб було зручно готувати їжу в далеких переходах за умов неспокійного моря. Він обладнаний газовою плитою на три пальники, холодильником із фронтальним завантаженням, мийкою з подачею теплої та холодної води, поверхнею для обробки продуктів.
Місце штурмана розташоване з правого борту біля трапа. Штурманський стіл можливо змонтувати боком або за напрямком руху.
У базовому плануванні на яхті – шість спальних місць у трьох каютах.
Кормова каюта власника цілком відповідає статусу яхти. Її особливістю є наявність довгого кормового ілюмінатора, який можна відкривати.
У носовій частині яхти знаходиться доволі простора носова гостьова каюта і ще одна – менша, з правого борту, ймовірно, екіпажна або дитяча. В ній планування спальних місць може бути як одноярусне, так і двох’ярусне.
На яхті два санблоки з окремими душовими кабінами: в каюті власника і біля носових, напроти каюти з правого борту.
Випробовування були проведені у 2020 році й знайшли своє відображення в таблиці – подібну не часто показують, тому наводимо повністю. Вона доповнює полярну діаграму. Скорочення: істинний (правдивий) вітер – ІВ, вимпельний вітер – ВВ, вузли – в, градус – гр.
Результати ВВ, кут, гр. | 15 в ІВ, швидкість, в | 20 в ІВ, швидкість, в | Об./хв. | Швидкість, в, під двигуном |
---|---|---|---|---|
25 | 8,1 | 8,5 | 600 | 3,9 |
30 | 8,5 | 9,5 | 1000 | 4,9 |
40 | 8,9 | 10,1 | 1250 | 5,3 |
50 | 9,4 | 10,2 | 1500 | 5,9 |
60 | 9,5 | 10 | 1750 | 6,7 |
70 | 9,3 | 9,9 | 2000 | 7,6 |
80 | 9,4 | 9,8 | 2250 | 8,1 |
90 | 8,9 | 9,8 | 2500 | 8,5 |
100 | 9,2 | 9,7 | 2980 | 9,4 |
110 | 9 | 9,4 | ||
120 | 8,5 | |||
130 | 8,3 | |||
140 | 7,8 |
Вочевидь досягнуті результати непогані, такими можна пишатися. Незважаючи на водообсяг близько 25 тонн, яхта чутлива і прогнозована в керуванні за різних вітрових умов. Зусилля зворотного зв’язку на стерні оптимальні для човна такого розміру. Вітрилити на Contest 55cs приємно як за штурвалом, так і за столом у гостьовій зоні кокпіту.
Висновки. Contest 55cs – крейсерська яхта необмеженого району плавання з гарними ходовими характеристиками та відмінною якістю побудови, яка, відповідаючи усім традиціям люксових яхт сімейної компанії Contest, дарує задоволення від вітрилення. Тож побажаємо «Летючому голландцю» успіхів у подорожах морями та океанами!
Характеристики:
Довжина найбільша (з бушпритом), м | 18,10 |
Довжина найбільша (корпусу), м | 17,00 |
Довжина по ВЛ, м | 15,38 |
Ширина найбільша, м | 5,02 |
Углибка (стандартний плавець), м | 2,55 |
Запас пального, л | 850 |
Запас води, л | 725 |
Дизель Volvo Penta, кВт/к. с. | 110/150 |
Висота щогли від ВЛ, м | 24,82 |
Площа основних вітрил: грот/генуя, м2 | 92,75/71,00 |
Водообсяг, м3 | 24,960 |
Сертифікація СЕ | А (необмежене плавання в океані) |
Сертифікація корпусу | Ллойд Регістр |
Ціна базова (без ПДВ), € | 1 448 000 |
Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото і схеми надані виробником