Яхта на щодень зручна, швидка і навіть комфортабельна, що не потребує тривалої підготовки і довгого прибирання після закінчення рейсу. Одним словом – Daysailer, але не подібний широко відомим швертботам, яких по старості перетворюють у крейсерські яхти.
Сучасний daysailer – це швидкість за високої безпеки, можливість використання будь-якої акваторії – річки, озера, моря і, навіть океану. Саме такою яхтою і виявилася голландська Saffier Sе 27 Leisure, яка отримала престижну нагороду – премію «Європейська вітрильна яхта року» в категорії «Спеціальна яхта» в рамках найбільшої європейської човнової виставки Boot Dusseldorf. Не дивно, Голландія – країна майстрів, а фірма – виробник Saffier Maritiem B.V. вже понад 20 років будує яхти, застосовуючи нові стандарти, унікальні концепти, йдучи, за необхідності, на компроміси. Але завжди на першому місці – висока якість виробу та його характеристик. Сьогодні корабельня пропонує шість моделей: Se 37 Lounge, Se 33 Life, Se27 Leisure, Sc6,50 Cruise, Sc 8 Cabin, Sc 8 Open.
Корпус має округлі шпангоути, вертикальний штевень, «гострі» ватерлінії в носу та сплощене днище в кормі, з найповнішим шпангоутом, добре зсунутим у корму.
Він виготовлений зі склопластику, тришаровий (палуба також), із 15 мм середнім шаром, збільшеною товщиною обшивки (моноліт) до 22 мм у районі кріплення плавця та застосуванням технології вакууму. Крім зміцненої обшивки, місце кріплення плавця підкріплене 4 жорсткостями.
Плавці трьох варіантів виливані із свинцю відповідно до профілю NACA. Стандартний плавець глибиною занурення 1,4 м, з обтічним бульбом баласту. Для мілководдя запропоновано менший, ще коротший, висотою 1,05 м. Найбільший за висотою дає можливість позмагатися з ефектом. Кожний тип плавця закріплено щонайменше 4 болтами діаметром 22 мм.
Стерно підвісне балансирне з досить великим подовженням. За наявності двох стерен їх пера, зрозуміло, коротші. Стерном/стернами керують румпелем із подовжувачем або опційним штурвалом. Яхта обладнана автопілотом. Наряддя. Щогла з двома парами краспиць та гік алюмінієві від Selden. Ванти та фали – дайніма та спектра, ахтерштаг із дайніми. Механізм закрутки стакселя Furlex розміщений під палубою. Барабан закрутки генакера – на бушприті, а шкот проведено понад палубою. Усі фали проведені під палубою, виведені майже до місця стернового. На гіку можна брати 2 рифи. Короткий погон автоматичного стакселя розташований перед щоглою. Усі вітрила виготовлені Elvstrom Sails (Данія). На щоглі встановлені, окрім приладів Raymarine, вогні – триколірний топовий та білий для ходу під двигуном.
Площа вітрил: грот/стаксель/генакер – 24/15/66 м2. Вимірювані величини I/J/P/E – 9,75/3,17/9,75/3,70 м.
Карбонова щогла з прутковим постійним такелунком доступна як опція.
Кокпіт дещо незвичної форми – хрестоподібний, розрахований на 8 осіб, для яких можна встановити складаний стіл і, за необхідності, перенести його під палубу. В ахтерпіку велика комора для спорядження, в тому числі для забортного трапа, холодильника тощо. Поверх – погон каретки гіка, яку пересувають за допомогою лебідок Harken 35.2. Біля них – 5-канальні стопори Spinlock.
У палубу кокпіту вмонтовано три відкидні рими для приєднання безпекової линви за погіршення умов плавання.
Рушійна установка. Як резервний засіб встановлено позаду плавця електричний двигун Torqeedo 4.0 POD потужністю 4кВт (6 к. с.), який працює від літієвої батареї Power 48-5000 з контрольним регулятором. До нього додано зарядний устрій та кабель для живлення з берега. За тихої погоди ходу на електриці вистачає на 5 годин. Весь електричний комплект на 70% легший від дизельного варіанта подібної потужності.
Палуба вкрита нековзким покриттям, але не огороджена релінгами та леєрним устроєм. Однак, як і в кокпиті, на палубі встановлені відкидні рими для навішування кранців або кріплення безпекових линв. У носовій та кормовій частинах є по дві швартовні кнаги для причальних кінців.
Кокпіт трохи прикритий від бризок і хвиль своєрідним капом, поверх якого встановлено вітрове скло – незвична річ для яхт такого типу. Інтер’єр світлий і приємний. У но-совій частині V-подібне ліжко – 2,2× 1,65 м, ближче до корми вдовж бортів облаштовано дивани, які продовжені аж під кокпіт. Під усіма 4 місцями для спання – комори для спорядження, до якого належать смок, 4 кранці та 4 швартови, вогнегасник тощо. Для всіх систем використано якісні матеріали, приділено увагу захисту від обростання. Гальюн та холодильник опційні.
Випробування. На жаль, подані дуже скромні враження від тестів у прибережних умовах. Північне море – добре місце для випробувань ступеня мореплавності яхти. Так, біля Іймуйдена при 8–12 вузлах вітру швидкість становила 3–4 вузли. В той самий час розрахункова швидкість сягає 6,7 вузла. Звичайно, у ці цифри не вкладають моменти ковзання чи глісування. Точніші дані подані в таблиці, де перша цифра – кут до вітру (гр.), друга швидкість у вузлах.
У діапазоні випробувань у секторі 110–130 гр. швидкість вітру становила 15–18 вузлів.
РОЗРАХУНОК ШВИДКОСТІ:
25 | 30 | 40 + сode 0 | 65 + code 0 | 90 + code 0 | 110 + genn. | 120 + genn. | 130 + genn. |
6,2 | 6,5 | 6,5 | 7,7 | 7,0 | 7,7 | 8,6 | 9,3 |
Враження. Яхта приємна на вигляд – проста й зрозуміла форма, максимально зменшений опір повітря, незважаючи навіть на вітрову ослону, традиційне пофарбування, але, як зазначено в описі, на борту мають бути принаймні двоє досвідчених яхтсменів. Цікава й сама ідея дейкруїзера із спальними місцями.
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ SAFFIER SE 27 LEISURE:
Довжина найбільша, м | 9,05 |
Довжина корпусу, м | 8,20 |
Довжина по ВЛ, м | 7,40 |
Ширина найбільша, м | 2,60 |
Углибка: стандартна/найб./найм., м | 1,4/1,6/1,05 |
Водообсяг, м3 | 1,9 |
Баласт, т | 0,75 (39%) |
Баласт за углибки 1,05 м, т | 850 (42%) |
Висота щогли від ВЛ, м | 12 |
Екіпаж, осіб | 2 |
Ціна: корабельні/стандарт/люкс | €88 650/93 779/121 678 |
Категорія плавання СЕ | C |
Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото надані виробником