Яхта на щодень

share on:

Яхта на щодень зручна, швидка і навіть комфортабельна, що не потребує тривалої підготовки і довгого прибирання після закінчення рейсу. Одним словом – Daysailer, але не подібний широко відомим швертботам, яких по старості перетворюють у крейсерські яхти.

Сучасний daysailer – це швидкість за високої безпеки, можливість використання будь-якої аквато­рії – річки, озера, моря і, навіть океану. Саме такою яхтою і виявилася голланд­ська Saffier Sе 27 Leisure, яка отримала престижну нагороду – премію «Євро­пейська вітрильна яхта року» в катего­рії «Спеціальна яхта» в рамках найбіль­шої європейської човнової виставки Boot Dusseldorf. Не дивно, Голландія – країна майстрів, а фірма – виробник Saffier Maritiem B.V. вже понад 20 років будує яхти, застосовуючи нові стандар­ти, унікальні концепти, йдучи, за необ­хідності, на компроміси. Але завжди на першому місці – висока якість виробу та його характеристик. Сьогодні кора­бельня пропонує шість моделей: Se 37 Lounge, Se 33 Life, Se27 Leisure, Sc6,50 Cruise, Sc 8 Cabin, Sc 8 Open.

Корпус має округлі шпангоути, вер­тикальний штевень, «гострі» ватерлі­нії в носу та сплощене днище в кормі, з найповнішим шпангоутом, добре зсу­нутим у корму.

Він виготовлений зі склопласти­ку, тришаровий (палуба також), із 15 мм середнім шаром, збільшеною товщиною обшивки (моноліт) до 22 мм у районі кріплення плавця та застосуванням технології вакууму. Крім зміцненої обшивки, місце кріплення плавця підкріплене 4 жорсткостями.

Плавці трьох варіантів виливані із свинцю відповідно до профілю NACA. Стандартний плавець глибиною за­нурення 1,4 м, з обтічним бульбом баласту. Для мілководдя запропоно­вано менший, ще коротший, висотою 1,05 м. Найбільший за висотою дає можливість позмагатися з ефектом. Кожний тип плавця закріплено що­найменше 4 болтами діаметром 22 мм.

Стерно підвісне балансирне з до­сить великим подовженням. За наяв­ності двох стерен їх пера, зрозуміло, коротші. Стерном/стернами керують румпелем із подовжувачем або опцій­ним штурвалом. Яхта обладнана авто­пілотом. Наряддя. Щогла з двома парами краспиць та гік алюмінієві від Selden. Ванти та фали – дайніма та спектра, ахтерштаг із дайніми. Механізм за­крутки стакселя Furlex розміщений під палубою. Барабан закрутки гена­кера – на бушприті, а шкот проведе­но понад палубою. Усі фали проведені під палубою, виведені майже до місця стернового. На гіку можна брати 2 ри­фи. Короткий погон автоматичного стакселя розташований перед щоглою. Усі вітрила виготовлені Elvstrom Sails (Данія). На щоглі встановлені, окрім приладів Raymarine, вогні – три­колірний топовий та білий для ходу під двигуном.

Площа вітрил: грот/стаксель/гена­кер – 24/15/66 м2. Вимірювані величи­ни I/J/P/E – 9,75/3,17/9,75/3,70 м.

Карбонова щогла з прутковим по­стійним такелунком доступна як опція.

Кокпіт дещо незвичної форми – хрестоподібний, розрахований на 8 осіб, для яких можна встановити складаний стіл і, за необхідності, пе­ренести його під палубу. В ахтерпіку велика комора для спорядження, в то­му числі для забортного трапа, холо­дильника тощо. Поверх – погон карет­ки гіка, яку пересувають за допомогою лебідок Harken 35.2. Біля них – 5-ка­нальні стопори Spinlock.

У палубу кокпіту вмонтовано три відкидні рими для приєднання безпе­кової линви за погіршення умов пла­вання.

Рушійна установка. Як резерв­ний засіб встановлено позаду плавця електричний двигун Torqeedo 4.0 POD потужністю 4кВт (6 к. с.), який пра­цює від літієвої батареї Power 48-5000 з контрольним регулятором. До нього додано зарядний устрій та кабель для живлення з берега. За тихої погоди хо­ду на електриці вистачає на 5 годин. Весь електричний комплект на 70% легший від дизельного варіанта подібної потужності.

Палуба вкрита нековзким покрит­тям, але не огороджена релінгами та леєрним устроєм. Однак, як і в кокпи­ті, на палубі встановлені відкидні ри­ми для навішування кранців або кріплення безпекових линв. У носовій та кормовій частинах є по дві швартовні кнаги для причальних кінців.

Кокпіт трохи прикритий від бризок і хвиль своєрідним капом, поверх якого встановлено вітрове скло – незвична річ для яхт такого типу. Інтер’єр світлий і приємний. У но-совій частині V-подібне ліжко – 2,2× 1,65 м, ближче до корми вдовж бортів облаштовано дивани, які продовже­ні аж під кокпіт. Під усіма 4 місцями для спання – комори для споряджен­ня, до якого належать смок, 4 кранці та 4 швартови, вогнегасник тощо. Для всіх систем використано якісні матеріали, приділено увагу захисту від обростан­ня. Гальюн та холодильник опційні.

Випробування. На жаль, подані ду­же скромні враження від тестів у при­бережних умовах. Північне море – добре місце для випробувань ступеня мореплавності яхти. Так, біля Іймуй­дена при 8–12 вузлах вітру швидкість становила 3–4 вузли. В той самий час розрахункова швидкість сягає 6,7 вуз­ла. Звичайно, у ці цифри не вкладають моменти ковзання чи глісування. Точ­ніші дані подані в таблиці, де перша цифра – кут до вітру (гр.), друга швид­кість у вузлах.

У діапазоні випробувань у секторі 110–130 гр. швидкість вітру становила 15–18 вузлів.

РОЗРАХУНОК ШВИДКОСТІ:

253040 + сode 065 + code 090 + code 0110 + genn.120 + genn.130 + genn.
6,26,56,57,77,07,78,69,3

Враження. Яхта приємна на вигляд – проста й зрозуміла форма, мак­симально зменшений опір повітря, незважаючи навіть на вітрову ослону, традиційне пофарбування, але, як за­значено в описі, на борту мають бути принаймні двоє досвідчених яхтсме­нів. Цікава й сама ідея дейкруїзера із спальними місцями.

ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ SAFFIER SE 27 LEISURE:

Довжина найбільша, м9,05
Довжина корпусу, м8,20
Довжина по ВЛ, м7,40
Ширина найбільша, м2,60
Углибка: стандартна/найб./найм., м1,4/1,6/1,05
Водообсяг, м31,9
Баласт, т0,75 (39%)
Баласт за углибки 1,05 м, т850 (42%)
Висота щогли від ВЛ, м12
Екіпаж, осіб2
Ціна: корабельні/стандарт/люкс€88 650/93 779/121 678
Категорія плавання СЕC

Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото надані виробником

Leave a Response