Шхуна – третя молодість

share on:

Borkumriff – маяк, який був встановлений у координатах 53° 58’ N і 6° 22’ E у Північному морі в Гельголандській затоці. Він висвітлював шлях тим, хто повертався додому або виходив у рейс. Серед поціновувачів люльок – дуже популярний бренд тютюну для них – BorkumRiff. А ще є серед Фрізійських островів (Нідерланди) невеличкий острівець з назвою Borkum.

Шхуну Borkumriff-II збудували у 1982 році в Німеч­чині за проєктом голландських інженерів, за ба­жанням замовника, під певним впливом знамени­того американця Натаніеля Геррешофа, судноконструктора та інженера-механіка, який відомий переможними проєк­тами яхт для регати на «Кубок Америки» у 1893–1920 рр. Призначалась вона для досвідченого і закоханого в море власника, який міг би експлуатувати судно принаймні в ак­ваторіях Північної Європи і на Балтиці. Двощоглова яхта ма­ла зручне планування і частину «морських» кают з нижніми та верхніми спальними місцями, які є зручнішими під час переходів у бурхливому морі.

Спочатку шхуну назвали Borkumriff-II. Нові власники змі­нювали назви на Adelita, Turaya, Lady Turaya і нарешті була повернута перша назва – Borkumriff-II.

У 2009 році яхта була ґрунтовно відремонтована. Перегля­нули кормову частину, стерно, скег, кіль у корпусі та ззовні обшивку. Замість двигуна MAN встановили John Deere з од­ночасною перевіркою систем і допоміжного обладнання. Корпус пофарбували в білий колір. Така величезна робота потребувала понад 18 місяців.

Через 10 років після цього ремонту підлягали переважно вже внутрішні приміщення – були оновлені збережені ори­гінальні меблі з махогоню. Переділки кают, кают-компа­нії, салону та інших приміщень стали білими, що візуально збільшило їх та вигідно вплинуло на відчуття затишку, нага­дуючи інтер’єри давніх плавучих палаців. Корпусу ж повер­нули початкове пофарбування – чорне. На жаль, детальна специфікація відсутня, наведені дані – результат перегляду кількох десятків сайтів та розрахунків. Основні характерис­тики яхти після останнього ремонту наведено в таблиці.

Корпус. За формою належить до традицій першої полови­ни минулого століття – з кліперштевнем та значним кормо­вим звісом, з приємною бортовою лінією поздовжньої сід­луватості. Конструкція корпусу – сталева зварна з однією палубою та короткими платформами, система набору, ско­ріш за все, поперечна.

Наряддя – двощоглова топсельна шхуна з досить вели­ким бушпритом. Щогли металеві з круглим перетином. Ви­сота грот-щогли від ВЛ – 16,80 м. До обох приєднані стеньги, значно менші за перетином від щогл, призначені для підні­мання, коли дозволяє погода, топселів. Висота топа грот-стеньги від ВЛ становить 25,50 м. Біля обох щогл влаштова­ні столи з 3 ручними лебідками.

Судно не перевантажено вітрилами. Площа вітрил в м2 та­ка: грот – 108,0, фок – 69,0, стаксель рейковий – 34,0, клі­вер – 62,0. Разом – 273,0 м2.

Рушійна установка. У 1982 році на судні встановили ди­зель MAN потужністю 300 к. с., що забезпечував максималь­ну швидкість 10,5 вузла, за круїзної – 8 вузлів.

Сьогодні силова установка складається з дизеля John Deere 6086 AFM 75 потужністю 321,00 к. с., який був вста­новлений під час першої модернізації, 45-кіловатного гене­ратора тієї самої фірми та ще одного на 30 кВт фірми ONAN. Швидкості ж залишились такими, як і досягнуті раніше.

Палуба обмежена по бортах фальшбортом. У корпусі ілю­мінаторів немає – освітлення внутрішніх приміщень забез­печують чисельні світлові люки, які можуть слугувати і як вентиляційні. За просторою стерновою рубкою влаштова­ний кокпіт із складаним столом для 4-х персон, за яким при­ємно на початку дня попити кави. Далі в корму встановле­ний нактоуз компасу та штурвал. З обох боків – виходи на палубу, а позад них заокруглений диван, яким і закінчено кокпіт. Унаслідок наявності світлових люків палуба більше придатна для спокійного відпочинку.

До рятувального обладнання належать 20-місні на­дувні човни, розташовані по обох бортах обабіч фокщогли. Передбачені, звичайно, рятувальні підковоподібні кола та індивідуальні жилети. З обох бортів встановлено під поворотними шлюпбалками по одному дерев’яному човну-тендеру.

Кітвово-швартовне обладнання. До нього належить електричний брашпіль, кітви з ланцюгами, кнехти та швар­товні клюзи встановлені у фальшборті.

Інтер’єр. Підпалубний об’єм поділений на кілька зон. У но­совій частині розміщені каюти команди. За ними – гостьовий блок з двома правобортними двомісними «морськими» каю­тами та з окремими санблоками, одна двомісна з нижніми ліж­ками і також із власним санблоком, прилягає до лівого борту.

За переділкою – відсік із кают-компанією з підковоподіб­ним диваном та невеличким баром по правому борту. Далі в напрямку корми – своєрідний салон-вітальня із скромним камбузом, виходом до кокпіту та каюти власника. У ній – двомісне королівського розміру ліжко, окремий санблок, музична стереосистема, великий телевізор.

Системи. Водяна обслуговує 4 санблоки, 4 душі, камбуз. Системою кондиціонування охоплені усі необхідні примі­щення. В системі внутрішнього та зовнішнього освітлення застосовані лампи LED.

Розваги. Гості можуть користуватися інтернетом, поди­витись телевізор, попірнати, спробувати себе у вейкбордін­гу, на водних лижах або поплавати у надувних човнах. До їх послуг також і чудові лаковані з білими бортами дерев’яні човни-тендери.

Симпатичну яхту з певною ностальгічною атмосферою, вік якої наближається до п’ятдесятиріччя, повернуто лю­бителям вітру, неозорих просторів океану – це справжня її третя молодість.

ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЯХТИ ПІСЛЯ ОСТАННЬОГО РЕМОНТУ:

Довжина найбільша, м31,00
Довжина по палубі, м27,50
Довжина по ватерлінії, м23,10
Ширина, м6,10
Углибка, м3,28
Водообсяг, м3145
Запас води, л5000
Запас пального, л5000
Дальність плавання, миль1300
Кількість пасажирів макс., осіб12
Кількість спальних місць8
Екіпаж, осіб5
Проєкт та екстер’єрLunstroo Custom Design
БудівельникLubbe Voos
Ціна початкова€ 2 600 000
Вартість тижневого круїзу€ 48 000

Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото: Sand People Communication

Leave a Response