Човен-лабараторія Stronger

share on:

В 2021 році в лінійці човнових аксесуарів та обладнання київської компанії Stronger з’явилось відразу кілька нових позицій. Для більш ретельних випробувань новинок, фахівцями фірми було створено човен–лабораторію Stronger. Даний проект розтягнувся в часі. Реалізація розпочалась в лютому 2021 року, проте готовий човен побачив світ лише восени. Компанією FurSeal для проекту було збудовано човен, з огляду на побажання і доопрацювання команди Stronger, а працівниками компанії «Сервісний центр« БАРКАС» була виконана робота з налаштувань човна і встановлення навісного обладнання.

На човен було встановлено наступне обладнання: кітвова лебідка Steel Hands 35 PRO, вертикальний гідравлічний підйомник для підвісного човнового мотора (LIFT) з панеллю керування, електричні керовані транцеві плити, автоматична версія регулятора положення трансдьюсера ехолота, вертикальний регулятор положення трансдьюсера ехолота, тролінговий електромотор.

Були проведені випробування на воді. Все обладнання показало ті результати, на які розраховували фахівці Stronger. А багато продуктів навіть перевершили очікування. Команда Stronger, спільно з дистриб’ютором, компанією «Вікендр», зняли ряд відеороликів про нові продукти. В них максимально розповіли і показали для чого власне були винайдені ці пристрої і яку користь вони можуть принести своєму майбутньому власнику.

Високу оцінку отримав регулятор трансдьюсера ехолота з автоматичною версією. Картинки на ехолоті стали оживати незалежно від диференту човна. Завдяки автоматичному налаштуванню датчика в горизонтальне положення, на екрані були видно дуже чіткі, промальовані об’єкти.

Всі символи риб в режимі сонара були, як і належить з «закритими» і правильними дугами.

Стало зрозуміло, що раніше, ми дивилися аналогове телебачення на екрані ехолота з усіма перешкодами і не зовсім точною інформацією, аж до глибини водойми. А тепер перед очима було справжнє сучасне цифрове телебачення. І звичний ехолот став дійсно зовсім іншим. Той, хто в подальшому придбає даний пристрій,  теж відчує різницю і більше не користуватиметься стандартним кріпленням трансдьюсера без автоматичного регулятора Stronger. Дуже зручно, що весь процес управління здійснюється всього однією клавішею, яка практично не займає місця на панелі приладів катера. Після увімкнення, трансьюдер автоматично зануриться в робоче положення. При цьому він автоматично відкалібрується, і ехолот буде готовий до роботи. Закінчили риболовлю, або, наприклад, на швидкісному переході, якщо ехолот вам в даний момент не потрібен -натиснули на клавішу вгору і пристрій автоматично перемістить датчик ехолота в положення паралельно транцю човна. Тим самим зникає опір датчика воді. І звичайно не потрібно переживати за його збереження.

На човні-лабараторії встановлено ще один дублюючий ехолот з жорстко закріпленим датчиком на транці човна. Після порівняння даних на екранах обох пристроїв, виявилося, що багато об’єктів, в тому числі і символи риб, на дублюючому ехолоті взагалі не відображались, або були спотворені до такого стану, що більше нагадували сміття, або траву. Глибина на екрані ехолота з регулятором змінювалася плавно, в той час, як на екрані резервного ехолота вона просто стрибала вгору і вниз власне повторюючи хвилі на водоймі, і різниця в глибині була практично в 1,5 метра на глибині 9 метрів. Гіпотеза про те, що посланий сигнал датчиком ехолота, не повертається точним, а піддається великим спотворенням повністю підтвердилася. Були зафіксовані колосальні зміни в роботі ехолота і все стало на свої місця. Чіткість і правдивість інформації – це саме те, до чого прагнули фахівці Stronger. Регулятор – це корисний пристрій, що дозволяє вашому ехолоту зажити зовсім іншим, новим життям.

Після цього були проведенні випробування гідравлічного керованого ліфта положення забортного двигуна. Існує думка, що ліфт актуальний при роботі з моторами великої потужності – від 200 кінських сил і вище. Випробування Stronger спростували це: «Старт. Човен виходить в режим глісування. Швидкість – 36 км/год. На тахометрі – 4500 об/хв. Починаємо поступово піднімати ліфтом двигун вгору за допомогою панелі управління. Кожна ступінь при короткочасному натисканні на кнопку піднімає мотор на 1,8 см вгору. Човен розганяється. Контролер не чіпаємо. У підсумку, на 5 ступені підйому ліфта відчуваємо кавітацію і невелику втрату в швидкості. Робимо один крок назад натисканням на кнопку на панелі управління. В результаті, швидкість зросла з 36 до 43 км/год. Обороти мотора з 4500 до 5100 об/хв. Запам’ятовуємо оптимальне положення на панелі управління натиснувши на кнопку «М» для наступного використання. Зменшуємо обороти контролером до колишніх похідних 4500,і розуміємо, що все зробили вірно. За човном мінімальна кількість бризок. В результаті, пройдено відстань у 48 км. З яких 39 км – швидкісна ділянка. Після завершення випробувань заміряємо кількість пального. Було витрачено всього 14 літрів бензину на моторі Parsun 40. Без використання ліфта на цю ж відстань було витрачено 21 літр палива. Нам дуже сподобалося. Відчувалося на скільки легко працює мотор».

Крім істотної економії пального, завдяки використанню ліфта мотор відсунувся від транця човна назад, і тепер його нижня частина не заважає боковому огляду датчика ехолота. Окрім того, проходи мілинами і ділянками з низькою водою, завдяки можливості підняти мотор вгору, стали безпечнішими. Вертикальний гідравлічний підйомник для забортного човнового мотора дійсно корисний пристрій,який викликав певний захват в команди Stronger.

Кітвова лебідка SH 35 PRO також добре показала себе під час випробувань,оскільки завдяки новій функції занурення кітви, не створює ніяких бризок при віддачі кітви, а також шуму від самого процесу. Ну і звичайно при вилові обережних видів риб, наприклад, жереха, можливість тихо опустити кітву – дуже актуальна.

Вже згаданий дублюючий ехолот було встановлено на вертикальний регулятор трансдьюсера ехолота. Попри резервність пристрою, навіть в цьому випадку, факт того, що в разі не використання ехолота, його можна підняти нагору завдяки вертикальному регулятору – перевага, оскільки тепер ехолот не гальмує човен під час руху. Та і ймовірність його поломки об поверхневий шар сміття водойми відсутня.

Високу оцінку отримали також транцеві плити. Тепер вихід човна на глісування став простим, без зайвих енерговитрат. Все що необхідно – натиснути обидві клавіші управління плитами вниз, потім піджати «ногу» мотора і виконати старт. Човен відразу ж лягає на курс. Після старту натискання на клавіші ще раз – плавно автоматично піднімає плити вгору. Здавалося б, такі незначні деталі, як вихід човна в режим глісування, не настільки енерговитратні. Але саме на таких стартах йде значна перевитрата пального. Окрім того плити допомагають уникнути зміни диференту човна. Дане регулювання істотно заощадить паливо і зробить рух по воді більш комфортним.

Окремо про електромотор. Під час випробувань, він настільки сподобався рибалками, що дехто навіть готовий був придбати його просто на воді. Це дуже корисна річ для тих, хто займається тролінговою риболовлею, а також для пошукового режиму. Завдяки розробленій фахівцями Stronger власній платі управління, електромотор дуже економічний. Залежно від човна, на акумуляторі в 100 Аh, можна без проблем рибалити до 2-х днів. Звичайно, все це індивідуально і залежить від того, на якому човні встановлений мотор. Важливим аспектом є той факт, що його робота завжди проходить в стабільному горизонтальному напрямку. Припустимо, електромотор встановлений на носі човна. Він піддається постійній зміні напрямку руху човна, викликаній коливанням носової частини на хвилях. В результаті більша половина енергії витрачається даремно. Оскільки мотор при русі носової частини вниз спрямовується так само вниз, а при русі носової частини на хвилі вгору він також спрямовується вгору. В результаті немає чіткого горизонтального положення мотора. У разі розміщення електромотора на кормі човна, а точніше на самому забортному двигуні, як під час випробувань, електромотор є найстабільнішим місцем на човні, так як, найменшим чином піддається хитавиці. Отже, крутний момент електромотора передається прямо пропорційно руху човна без зайвих витрат енергії.

Багато рибалок знають,що тролінгова риболовля з двигунами, потужністю 40 к.с. і вище проблематична, оскільки мінімальна швидкість човна на холостих обертах набагато вища за ту швидкість, яка необхідна для даного виду риболовлі. Тому використання електромотора в цьому випадку є безальтернативним рішенням.

Команда Stronger планує викласти відеоролики з ходових випробувань на своєму YouTube каналі найближчим часом. І на роботу новинок можна буде подивитись на власні очі.


Текст та фото надані Stronger Marine

Leave a Response