Надувні ПВХ-човни Parsun Airdeck: швидше, легше, вигідніше

share on:

Надувні човни з легкого та міцного ПВХ давно заслужили популярність серед поціновувачів відпочинку на воді: рибалок, мисливців та просто любителів покататись у хорошу погоду водоймою, насолоджуючись прекрасними краєвидами. Якщо додати до човна ще й двигун відповідної потужності, то якість відпочинку зросте в рази, завдяки здатності моторного човна швидко доправити екіпаж та його вантаж у потрібну точку практично без зусиль.

Проте технології побудови човнів не стоять на місці. З 2015 року ринок водно­моторної техніки України почали  завойовувати човни з гідролижею (або псевдокілем) від популярного та доступного китайського бренда Parsun. Невисока ціна, примножена доведеною надійністю та матеріалами високої якості – не єдині переваги цих човнів.

У цій статті фахівці інтернет­-магазину OZERO.UA ознайомлять читачів з цими унікальними та високоефективними розробками – човнами Parsun Airdeck, а також допоможуть з вибором моделі ПВХ-­човна, який буквально захистить сімейний бюджет, зробить відпочинок на воді комфортним, цікавим та безпечним.

У чому перевага матеріалу Airdeck?

Щоб повною мірою оцінити переваги ПВХ-­човнів Parsun, варто детальніше зупинитись на особливостях головного функціонального елемента цих човнів – гідролижі або псевдокіля.

Псевдокіль – це надувна вставка­-смуга шириною 20 см та висотою 5 см, яка проходить у діаметральній площині днища вздовж всього човна. Виготовляється вставка зі спеціального матеріалу, який виробляється за технологією Airdeck (ейрдек).

Ейрдек – це високоміцний синтетичний матеріал з двох шарів поліестрової тканини з ПВХ-­покриттям. Обидва шари в процесі виготовлення «зшиваються» безліччю ниток поліестеру, рівномірно розподілених поміж шарами. Так формується своєрідний повітромісткий «пиріг».

Від довжини цих ниток залежить товщина (а точніше висота) псевдокіля. Вище було зазначено, що висота псевдокіля у човнів Parsun становить 5 см. Це оптимальний розмір, враховуючи габарити ейрдек­-човнів, які є в асортименті виробника, довжиною 3 та 3,4 м.

Нитки поліестеру забезпечують надійне і міцне з’єднання шарів ПВХ з високим опором до розшарування: від 695/612 N/5 cm у псевдокіля висотою 10 см до 700/620 N/5 см у псевдокіля висотою 8 см.

Ще одним важливим аспектом матеріалу ейрдек є абсолютно рівна поверхня надувного кіля – як всередині човна, так і із зовнішньої сторони, де гідролижа стикається з поверхнею води. Це забезпечується однаковою довжиною ниток, які зшивають ПВХ-­шари.

Рівний та вузький псевдокіль з гладкою зовнішньою поверхнею забезпечує кращі ходові якості човнів Parsun Airdeck. А саме: зниження гідроопору днища воді, що набігає, і, як наслідок, легке, рівне ковзання поверхнею водойми. Різниця зі звичайним плоскодонним човном добре відчувається навіть при використанні весел. Що ж казати про ейрдек­човен з мотором!

На човні airdeck з двигуном вийти на режим глісування можливо набагато швидше, ніж на човні-­плоскодонці, аналогічному за габаритами та завантаженістю. Відповідно, зменшуються витрати пального для виходу на глісування. Економія стає особливо помітною при частій експлуатації човна в сезон, а також при тривалих подорожах великими водоймами та морськими акваторіями.

Окрім того, мінімальний опір днища воді дозволяє знизити робоче навантаження на двигун. Як наслідок, економія моторесурсу забортного двигуна і збільшення часу його ефективної експлуатації без капітального ремонту.

І головне. Для швидкої та комфортної подорожі на airdeck-­човні Parsun підійде двигун набагато меншої потужності (і відповідно ціни!), ніж для поїздки на аналогічній швидкості на човні з пласким днищем або жорстким корпусом.

Залишається додати, що матеріали ПВХ, які використовуються для створення ейрдек-­човнів Parsun мають високу щільність – 950 г/м2. Ця тканина, оснащена міцною армуючою сіткою, забезпечує надійну стійкість бортів та днища човна до агресивних механічних навантажень різного характеру, включаючи випадки порізу чи проколу.

Ходові якості airdeck-човнів Parsun перевищують найсміливіші очікування!

Днище човнів Parsun із псевдокілем належить до типу НДВТ – «надувного днища високого тиску». У зв’язку з його специфічною конструкцією ці човни відносять до того ж класу, що й кільові човни з жорстким днищем. Але човни Parsun легші, ніж жорстко-корпусні кільові човни, приблизно вдвічі.

Особливість профілю ейрдек­-човна Parsun – в поперечному розрізі. Його нижня частина має трапецієподібну форму з яскраво вираженою вузькою центральною смугою псевдокіля. Завдання такої конструкції – максимальне зменшення площі контакту днища човна, що глісує, з поверхнею води.

Дійсно, після виходу таких човнів на глісування, вони опираються не на всю поверхню кормової частини, а лише на «п’ятку», створену псевдокілем. Високий атмосферний тиск всередині псевдокіля підтримує його стабільну форму і рівну поверхню при більших гідродинамічних навантаженнях, які утворюються при виході на режим глісування.

Спосіб пересування ейрдек-­човна схожий на пересування водного лижника. Саме тому псевдокіль часто називають гідролижею.

Унікальний комплекс високоефективного матеріалу airdeck, трапецієподібного днища та гідролижі дозволяє човну Parsun легше ефективно рухатись при менших обертах двигуна, забезпечує курсову стійкість без рискання і практично без підрулювання. А головне забезпечує значно швидший вихід на глісування порівняно з човнами, які мають звичайне днище. Ті ж переваги зберігаються і для завантаженого човна. Знадобиться менша потужність забортного двигуна, щоб вивести човен на режим глісування порівняно з човном без гідролижі.

А от при однаковій потужності двигуна човен Parsun Airdeck розвиває більшу швидкість, ніж човни інших конструкцій. Також він швидше досягне максимальної швидкості та виходить на глісування з більшою завантаженістю, ніж човни без псевдокіля.

Одним словом, власнику човна Parsun Airdeck не потрібно буде переплачувати за двигун. Щоб досягти крейсерської швидкості, підійде двигун меншої потужності.

Хід ейрдек­-човна відрізняється високою стабільністю, плавністю та керованістю. Що, безперечно, додає комфортності під час відпочинку на воді.

Більше того, ейрдек­-човни Parsun настільки чутливі в керуванні, а їх інерція настільки мала, що спеціалісти навіть рекомендують додатково навантажувати їх.

Для прикладу, якщо для човна Parsun за паспортом рекомендовано двигун потужністю 9,8 к. с., то краще, аби в човні було двоє дорослих середньої ваги та вантаж вагою приблизно 80 кг.

Складання човна за 10 хвилин!

Ще однією важливою перевагою човнів Parsun Airdeck є цілісна конструкція ROLL UP, яка пришвидшує та полегшує як підготовку човна до спуску на воду, так і складання його після завершення відпочинку.

Нагадаємо, що псевдокіль та днище в таких човнів незйомні. Псевдокіль інтегрований між двома шарами ПВХ та є єдиним цілим із днищем.

Для прикладу, щоб зібрати звичайний кільовий човен з жорстким днищем, доведеться діставати та встановлювати усі комплектуючі окремо. Процес включає доволі трудомісткі та тривалі процедури, як-­то закріплення секцій палуби стрингерами тощо. Уявіть, що все це відбувається за холодної погоди або під час дощу.

У човнів Parsun Airdeck все навпаки. Достатньо просто розвернути човен і накачати його. До речі, ножний насос (як і інші важливі аксесуари) входить до комплектації човна.

Аналогічним чином човен збирається для зберігання на суші. Повітря випускається й човен компактно згортається.

Човни Parsun в Україні: низька ціна та висока якість не завжди дорівнюють популярності.

Ці легкі, практичні, надійні та малогабаритні човни мають ще один беззаперечний плюс: їх вартість така ж або навіть нижча, ніж у кільових човнів традиційної конструкції.

Це стосується разової економії при покупці. Але є ще й економія в довгостроковій перспективі!

Згадаймо, що для такого човна достатньо двигуна меншої номінальної потужності. А отже, меншими будуть і витрати пального, і навантаження на двигун, що призводить до його зносу.

На жаль, в Україні ейрдек­-човни поки не дуже відомі. Можливо причина у відносній новизні цих моделей. Тому виготовляються вони в невеликій кількості. На виробництво в 2020–2021 роках також негативно вплинула пандемія коронавірусної хвороби.

Проте ситуація стабілізувалась і стала більш оптимістичною. Виробник вже запланував розширення та збільшення виробництва. Також активно розробляються нові моделі човнів Parsun Airdeck.

Цифри та факти.

Ходові випробування, проведені спеціалістами інтернет­-магазину OZERO, довели, що 3­метровий човен Parsun 300 Airdeck з двотактним двигуном Parsun потужністю 3,6 к. с. і навантаженням 95 кг спроможний практично миттєво вийти на глісування та розвиває в цьому режимі швидкість до 20,4 км/год.

При збільшенні навантаження до 130 кг цей човен буде йти у водовиміщуючому режимі з оптимальною швидкістю 11,3 км/год.

Якщо на цьому човні використовувати двотактний Parsun потужністю 5,8 к. с., то при завантаженні 95 кг він розвиває в режимі глісування швидкість до 26 км/год. А при навантаженні 160 кг зможе не тільки розвинути швидкість до 18 км/год., але й доволі швидко вийти на глісування.

З урахуванням ваги човна одна кінська сила двигуна, встановленого на Parsun 300 Airdeck, «витягає» на глісування 33,5 кг. У човнів інших конструкцій цей показник значно скромніший – максимум 25 кг.

Таким чином, щоб забезпечити режим глісування на 3­метровому човні Parsun Airdeck з однією особою середньої ваги на борту, достатньо двигуна Parsun потужністю 3,6 к. с.

Якщо ж плануються постійні виходи в режимі глісування на човні Parsun Airdeck довжиною 3,4 м з двома людьми або аналогічним за вагою вантажем (приблизно 160 кг), підійде двигун Parsun потужністю 5,8 к. с.

До речі, на сторінках інтернет­-магазину OZERO.UA можна повністю укомплектувати човен для таких подорожей. Ще й зі значною знижкою!

Магазин має широкий вибір забортних двигунів Parsun і човнів Parsun Airdeck різних конфігурацій та комплектацій, а також безліч інших недорогих і надійних товарів для якісного відпочинку на воді. Рекомендуємо також підписатись на YouTube канал магазину OZERO. Там багато корисних і видовищних оглядів товарів для відпочинку на воді.


Текст та фото надані OZERO.UA

Leave a Response