Flipper 650 DC – знайомимося ближче

share on:

У 1-2 номері журналу «Шкіпер» за 2020 рік ми розповідали про фінський моторний човен Flipper 650 DC. Заочне знайомство з ним вдалось перетворити вже в повноцінні ходові випробування в жовтні 2020 р. і повною мірою відчути особливості творіння фінських корабелів.  

Перед спуском на воду на транець «650» було встановлено двигун Verado-200 від Mercury з алюмінієвим гребним гвинтом кроком 19 дюймів. Оскільки все оснащення під цей двигун було закладено в конструктиві Flipper 650 DC ще на корабельні, то робота зайняла зовсім небагато часу і зусиль, можна навіть сказати, приємних зусиль. Все скомпоновано ідеально: хороший доступ до елементів кріплення двигуна, проведення джгутів-проводів, паливних шлангів, підключення АКБ, монтування системи керування та сам конструктив виконано добротно та витончено.

Завзятість та працелюбність фінських корабелів у досягненні поставлених цілей проявляються в моделі Flipper 650 DC у всьому. Ретельно підібрана нержавіюча фурнітура, правильно розміщена, функціональна та акомпанує відпрацьованим формам корпусу. Сам корпус дуже добре виглядає – баланс пропорцій, чіткість ліній, глянець поверхонь – все видає «породу» якісної європейської корабельні.

Місце стернового розміщено класично – з правого борту. Приносить задоволення від свого вигляду та зручності розміщення органів керування та приладів контролю за роботою двигуна. При цьому все ергономічно, нічого не стиснуто, доступ до крісла стернового нічим не обмежений, навіть ширина східців для виходу на носову палубу виконана по-«дорослому». Вхід до каюти теж зовсім не тісний.

Взагалі те, що вдалося розмістити фінам у кокпіті, здавалось зовсім невеликого моторного човна (довжина – всього 6,74 м), заслуговує найбільшої похвали. Передня частина кокпіту більше нагадує повноцінний круїзер. Якщо вже і вважати Flipper 650 DC за міжнародною класифікацією денним круїзером, то перед вами яскравий представник топової версії із серйозним натяком на можливість використання човна не тільки для одноденного виходу.

Кормова частина кокпіту теж вражає розмірами та багатофункціональністю – тут можна розмістити весь екіпаж (7 осіб) за обіднім столом, організувати солярій, з комфортом розмістити пасажирів під час руху.

До комфорту чисельного екіпажу можна додати присутність на борту хімічного гальюна та рукомийника. Це в базовій комплектації. Якщо ж використати всі доступні опції, такі як прокачний гальюн, холодильник, газову плиту та обігрівач, то можливо не тільки продовжити свій час перебування на воді, а і суттєво збільшити тривалість сезону. Не зайвим буде й встановлення опційного тенту – таким чином, окрім двох спальних місць у каюті, можна буде додати два в кокпіті.

Під час проведення динамічної фотосесії Flipper проявив себе досить спритним і слухняним спортсменом. Заряджений максимально допустимою потужністю в 200 к. с., які забезпечував двигун Mercury 200 XL Verado, при виході на глісування катер практично не піднімає ніс навіть з кормовим завантаженням. Відсутність кормового диференту при подоланні «горба опору» – дуже приємна та корисна особливість поведінки. Це свідчить про високу гідродинамічну якість днища корпусу в різних режимах руху, збільшує для стернового кути огляду попереду. А впевнений та швидкий вихід на режим– це ще і економія пального. На середніх швидкостях човен без запізнень реагує на перекладку штурвалу. Траєкторія руху при виконанні циркуляцій легко «читається» та прогнозується. Після 4,5 тис. обертів на тахометрі, коли вже швидкість підходить до 60 км/год., Flipper 650 DC починає більш «гостро» реагувати на штурвал. Енергійні перекладки штурвалу не виявили ніяких несподіванок. З піджатим тримом двигуном човен ходив, як по «рейках», навіть на максимальній перекладці штурвалу, не вдалося «хапонути» повітря гребним гвинтом. На всіх режимах корпус впевнено тримав воду, без ударів, бокових кидків; потрапляння бризок води в кокпіт та на палубу навіть не намічалося.

На прямих ділянках руху сподобалась реакція човна на тримування двигуна. На всьому діапазоні силового підйому двигуна днище пропорційно міняло диферент, що дозволяло легко пристосуватись до різних умов руху, зменшити опір, зменшити навантаження на двигун, підняти швидкість. З 4 особами на борту на максимальних обертах двигуна з нетривалими маніпуляціями клавішею триму, вдалося досягти швидкості 75 км/год. Рух був рівний, робота штурвалом була явно відпочивальна. Висота хвиль до 0,2 м абсолютно не відчувалась.

Можливо нам у жовтні і забракло вітру та високих хвиль для справжніх гострих вражень. Можливо, але за весь час проведення за штурвалом Flipper 650 DC (було декілька виходів) не вдалось побачити якісь ознаки того, що корпус починає вибирати свій ліміт за швидкістю.

Встановлення стального полірованого гвинта, загостреного на швидкість з більшим, ніж в алюмінієвого, кроком може помітно додати швидкості та динамічності. Весь потенціал човна дозволяє це зробити.

Вважаю, головний козир Flipper 650 DC – це універсальність. У своїй основі це класичний денний круїзер з містким кокпітом підвищеного комфорту та явно вираженими туристичними рисами, в якому природно співіснує явно спортивний характер з дуже акуратною прогнозованою поведінкою.

Основні характеристики:

Довжина, м6,74
Ширина, м2,46
Углибка, м0,70
Вага без двигуна, кг1050
Паливний бак, л145
Спальні місця2 + 2
Пасажиромісткість, осіб7
Категорія плавання СЕС

Офіційний дистриб’ютор в Україні Bella, Flipper, Aquador – марина «Оріяна»
Київська область, м. Вишгород, вул. Набережна, 3
Тел.:(044) 451 50 20, (050) 331 44 43
www.oriyana.com
marina@oriyana.com


Текст: Володимир НАУМЕНКО
Фото: Єгор ПОЛІЩУК

Leave a Response