Минулого року суднобудівна компанія GELEX GLOBAL GROUP розпочала втілювати нову ідею: створення у сегменті корпусних алюмінієвих човнів бренда з назвою GELEX. Перші прототипи вже наприкінці 2020 були відправлені до Європи, і зараз завод активно приймає замовлення. В Україні активну комунікацію навколо нового бренда було заплановано дещо пізніше, бо старт українських продажів мав відбутися у березні – квітні 2021 року. Пізніше, тобто після того, як з’явилися б ще кілька прототипів човнів, що пройшли всі необхідні випробування на воді. Але чутки про новинку випередили ці плани. Крім того, публікація у попередньому номері журналу «Шкіпер» про алюмінієві човни GELEX викликала щире зацікавлення у профільної аудиторії.

Було багато дзвінків до центрального офісу компанії, зав’язалося жваве обговорення у соціальних мережах – на офіційних сторінках компанії та у різних спільнотах, які пропагують активний відпочинок на воді. Адміністратори Інтернет-форуму київського водномоторного клубу «Фрегат» з власної ініціативи створили спеціальний розділ, присвячений цим човнам – forum.fregat.club/gelex. Тому маркетологам довелося раніше запланованого виходити в публічний простір і розпочати спілкування з потенційними замовниками та споживачами.
Суднобудування – складний високотехнологічний та інноваційний процес. Хтось скаже: «це бізнес і нічого особистого». Створюй передові продукти, завойовуй свій сегмент та гаманець споживача, відсікай конкурентів!
Однак створити новий катер, човен чи навіть простенький каяк не самоціль. Адже все починається не з чистого аркуша на столі дизайнера та конструктора, не зі штабеля алюмінієвих листів на складі та зварювального апарата в цеху. Все починається з ідеї та романтики в твоєму серці. З бажання створити не тільки продукт, що завоює свою нішу на ринку, але й з прагнення втілити мрію багатьох тисяч однодумців. Бо мрія – це сила, яка долає моря та океани, гори та пустелі. Вона народжується, щоб знайти відгук у серцях інших романтиків!
Розробка бренда, модельних рядів та їхньої філософії – вагомий процес для створення повноцінного уявлення про продукт. Врешті маркетологи компанії зупинилися на такому варіанті модельних рядів бренда GELEX: Light, Fishing та Crossover.
GELEX Light – стандартна лінійка універсальних човнів. GELEX Fishing – спеціалізований модельний ряд для рибалок. GELEX Crossover – універсальні човни преміального сегмента.

Розробка прототипів модельних рядів Fishing та Crossover ще триває, а ось серія човнів GELEX Light вже отримала практичну реалізацію. Основні характеристики модельного ряду – універсальність, доступна ціна та привабливий дизайн. Компанія неухильно слідує заданим на старті критеріям у кожній моделі цієї лінійки. То з чого ж все розпочалося?
У жовтні минулого року зі стапеля заводу зійшов перший прототип цього модельного ряду – човен у розмірі 3 м 90 см, який одразу пройшов відповідні випробування на воді. Після тестування та доопрацювання дослідного зразка перші GELEX 390 Light були зібрані та в листопаді минулого року відправлені європейським дилерам. Після проведення випробувань колеги надали дуже важливий для розробника зворотний зв’язок поради стосовно кращої ергономіки, функціональності та безпеки човна. Дуже важливою також була інформація щодо потреб ринку та споживача продукту. Загалом човен справив на замовників позитивне враження, реалізацію очікувань цільової аудиторії можна було б оцінити як 9 з 10. Конструктори зробили певні доопрацювання моделі, а маркетологи розширили базову і додаткову комплектацію човна. На сьогодні завод отримав достатню кількість замовлень на цей човен з Європи, і поступово налагоджує серійне виробництво.
Сьогодні GELEX 390 Light, універсальний човен завдовжки 3,9 метра, доступний для замовлення в Україні та Європі. Він має невелику вагу, всього 145 кг, і показав непогані швидкісні характеристики як для стандартного серійного судна. З двигуном 30 к. с. (це максимальна потужність мотора для цієї моделі) та однією людиною на борту човен досягав швидкості 50 км/год., з двома людьми – 47 км/год. З двигуном 10 к. с. та однією людиною – 31 км/год., з двома – 28 км/год. При цьому човен має хорошу остійність, маневреність і керованість та швидкий вихід у режим глісування.
Човни GELEX 390 Light випускаються в модифікаціях з румпельним та дистанційним керуванням. Друга модифікація, у вигляді легкої виносної консолі зі стерном, йде як опція. Такого рішення для алюмінієвих човнів серійного виробництва на українському ринку ще ніхто не пропонував.

Човен має гарний дизайн, свої унікальні риси:
- спеціальний додатковий захист алюмінієвих поверхонь від корозії: безхроматна титанова пасивація за системою ENVIROX (унікальна технологія, яку використовують на заводі вже кілька років для виробництва човнів ТМ GALA);
- борти і днище човна повністю пофарбовані сірою порошковою поліефірною фарбою. Можливе фарбування в чорний колір або сірий металік як опція;
- при встановленні мотора потужністю 10 к. с. човен не підлягає обов’язковій державній реєстрації, яка вимагає додаткових витрат;
- просторі носова та кормова частини човна, де за лічені хвилини можна встановити пересувні банки, що дуже зручно для риболовлі та відпочинку;
- потужний планшир коробчастого типу з двостороннім Т-пазом для монтажу привального бруса ззовні та додаткового обладнання всередині човна;
- корпус GELEX 390 Light з рецессом. Матеріал корпусу – сплав AlMg 4,5 Mn (5083) з товщиною бортів і днища 2,5 мм.
До базової комплектації за роздрібною ціною від 90 тис. грн включено:
- повністю пофарбований сірою порошковою поліефірною фарбою корпус;
- два алюмінієвих сидіння з фіксацією, з можливістю регулювання по всій довжині кокпіта;
- розбірні весла, 2 шт.;
- сумка під одне із сидінь (для зберігання весел). Ці ж сидіння можуть бути використані як додаткові модулі для збільшення площі носової та кормової платформ;
- внутрішня алюмінієва накладка на транець;
- зовнішня пластикова накладка на транець;
- п’ять рундуків для зберігання речей та аксесуарів (у тому числі відсік для кітви з канатом);
- дренажна система та чотири поліамідних швартувальних кнаги;
- чотири внутрішні бортові ручки в Т-пазу;
- кочети та універсальні замки на планширі;
- місце для монтажу датчиків ехолота на транці;
- два цинкових анода (додатковий захист корпусу від корозії);
- підготовка під електричний пакет (кабель-канали);
- блоки плавучості згідно з ISO 6185.

Додатково GELEX 390 Light може бути оснащений: транспортувальним та ходовим тентами, м’якими накладками на пересувні сидіння, дистанційним стерновим управлінням (виносна консоль) і механічною стерновою системою (штурвал, редуктор, трос). Додатковою опцією є електричний пакет: блок управління (клавіші перемикання, розетка 12 В, комплект запобіжників), навігаційні вогні, ходовий вогонь, вимикач маси, піддон для акумулятора, автоматична водовідливна помпа. Крім цього, можна додатково замовити пакет Stainless Steel – швартувальні кнаги, замки і петлі з нержавіючої сталі. А для більшого комфорту пропонуються додаткові опції внутрішнього оздоблення кокпіту – обклеювання поверхонь кокпіта і рундуків матеріалом Sea Deck, морським вінілом або ковроліном. Для рибалок пропонується додатковий Fishingпакет – можна встановити два додаткові відкриті тримачі вудилищ на внутрішньому борту і чотири кишені для риболовних аксесуарів на бортових рундуках. Також у рамках цього пакета ми пропонуємо додаткові тримачі для вудок, універсальні бічні замки на планшир, площадку для встановлення ехолота й утримувач кітви з автоматичним стопором.
Також нещодавно на заводі закінчили збирати перший прототип моделі GELEX 440 Light – і цей човен вже відправлено за кордон нашим партнерам для оцінки та тестування. Наступний прототип залишиться в Україні для випробувань, тож незабаром, щойно дозволить погода, заплановано вийти на воду та відзняти перший відеоогляд нової моделі.

Поки що пропонуємо інформацію щодо технічних характеристик новинки та про її головні відмінності від GELEX 390 Light.
Довжина | 4,5 м |
Ширина | 1,75 м |
Висота | 0,78 м |
Висота транця | 0,508 м |
Кілеватість на транці | 10 градусів |
Кілеватість на міделі | 14 градусів |
Вага порожнем | 220 кг |
Максимальна потужність двигуна | 50 к. с |
Рекомендована потужність двигуна | 30 к. с. |
Максимальна вага двигуна | 100 кг |
Максимальна вантажопідйомність | 450 кг |
Кількість осіб на борту | 4 |
На відміну від попередньої моделі у GELEX 440 Light – вісім рундуків для зберігання речей та аксесуарів (у тому числі відсік для кітви з канатом) та ще більше простору в кокпіті, який вже є самовідливним. Також один з рундуків (довший з лівого борту) можна буде використовувати для зберігання спінінгів.

Та головна особливість цього човна – це модульність, як власне і всього модельного ряду. Човен можна буде зібрати як конструктор згідно зі своїми потребами та уявленнями про необхідний комфорт і зручність. Або ж замовити базову комплектацію і згодом, за необхідності, докупити та власноруч встановити необхідні блоки, а саме:
- у румпельній модифікації човна є можливість встановлення двох поворотних сидінь у кокпіті;
- можна встановити повноцінну центральну або бічну консоль з окремим поворотним сидінням;
- на кормі човна в одноконсольній модифікації можна встановити мобільний диван, спинка якого збільшить кормову платформу, а під сидіннями буде місце для зберігання речей (або ж додаткових акумуляторів чи каністри з пальним);
- є можливість опційного встановлення стаціонарного бензобака на 40 л;
- у носовій частині човна передбачено встановлення додаткового приставного мобільного рундука. Він може бути або звичайним рундуком для зберігання речей, або холодильником, або ж навіть аератором (за умови замовлення деяких інших додаткових опцій, як-то система зливу/мобільний душ).


Модельний ряд GELEX Light збільшуватиметься. В планах на цю весну – презентація наступної моделі в розмірі п’ять метрів. Вона матиме двоконсольне компонування з повним заскленням та інші цікаві рішення. Стежте за нашими сторінками в соціальних мережах та підписуйтесь на розсилку новин офіційного сайту gelexglobal.com. Пишіть, телефонуйте, ми дамо відповіді на ваші запитання. Особливо будемо вдячні за відгуки та побажання щодо новацій у наших розробках!
Текст: Ігор ТИХОЛАЗ, керівник Департаменту комунікацій GELEX GLOBAL GROUP
Фото надані виробником