Foil Wing Кена Вінера

share on:

Кен Вінер – розробник надувного крила Foil Wing від компанії Duotone, виробника кайтового та серфінгового спорядження. Нещодавно медіа-команда Duotone розпитала Кена про розробку його останнього проєкту.

Кен, як виникла ідея створення Foil Wing?

Ще у 2011 році я спробував надувне крило для катання на SUP-дошці. Воно не надихнуло мене на подальший розвиток, тому ми відмовились від цієї конструкції. Кілька років потому Ральф Грьозель вирішив розробити надувне вітрило для віндсерфінгу, яке стало успішним продуктом та отримало назву iRig.

Потім, навесні 2018 року, я побачив Флеша Остіна на воді, який ходив на дошці SUP з гідрофойлом та саморобним крилом зі щоглою із скловолокна. Це змусило мене замислитись, і я вирішив зробити дещо подібне, але з використанням надувних елементів.

Почався процес проєктування. Починаючи із середини 2018 року, було протестовано 20 чи 30 прототипів і вдосконалено початкову ідею. На перших прототипах були прості ручки, слабка центральна розпірка, надто маленька передня кромка, не було вікон, а крило не мало лат, які визначають потрібну кривизну. В результаті спроб і покращень смішна ідея перетворилась на технологічний спортивний снаряд.

Ви просто вирішили спробувати? Не було консультацій з колегами, затвердження бюджету?

Так. Відмінною особливістю груп компаній Boards&More/Duotone/Fanatic, яка мені завжди подобалась, є те, що наші дизайнери мають велику свободу в розробці нових і сміливих ідей. Нам не потрібно проводити багато нарад, спілкуватись по конференц-зв’язку або чекати на схвалення ради директорів, перш ніж ми почнемо експериментувати з новими ідеями. Я витратив багато тисяч доларів та часу на створення прототипів крил Foil Wing до того, як ми прийняли рішення перетворити його на продукт. Звичайно, ми зробили це тому, що якщо ми не вигадаємо щось нове, то це можуть зробити конкуренти. Ми завжди вчимося у швидкому процесі розробки, і це допомагає розвивати й інші наші продукти.

Як проходив процес розробки та які основні стадії конструювання Ви проходили? На якому етапі Ви вирішили використати жорсткий гік та додати лати, і чи пробували Ви надувну центральну розпірку?

Перший прототип мав сегментацію балонів, схожу на кайт Neo, профіль теж був подібний до Neo. Крило не мало вікон, гік був надувний зі вшитими ручками, а передня кромка була недостатньо великого діаметра. Однак ми стрімко пішли далі. У наступного прототипу Foil Wing було менше сегментів, тому що крило має набагато менший вигин переднього краю, ніж кайт, і для такої геометрії потрібно набагато менше сегментів. Також ми додали жорсткий гік до наступного прототипу. Попередні пришиті ручки до надувного гіка підкорювали своєю простотою, але були вкрай неефективні у використанні.

Кожному гонщику, незалежно від його навичок, потрібен гік – саме він забезпечує жорстке з’єднання з крилом. Також дуже приємно мати можливість переміщувати руку вздовж гіка точно в потрібне місце або мати можливість подовжувати чи скорочувати його для більшої або меншої тяги крила, змінюючи його викривлення. Гік – це просто та ефективно.

Я не хотів додавати лати в конструкцію, оскільки побоювався зростання ваги, але з латами приріст швидкості був приголомшливий.

Чи складно утримувати Foil Wing без трапеції?

Це часте питання. Перше, що треба зрозуміти, що гонщик не тримає крила, а утримує вітер. Окрім того, утримання крила залежить від гонщика та від того, що він при цьому робить.

Наприклад, у русі за вітром із поривами до 25 вузлів навантаження на руки практично дорівнює нулю. Якщо ви 80-кілограмовий парубок на SUP-дошці Fanatic Sky з крилом, площею 2000 кв. см, то навантаження на руки буде близько 10–20 кг тільки для того, щоб встати на фойл, але потім, вже коли ви піднялись, навантаження буде близьке до нуля.

Якщо ви ковзаєте з хвилі, навантаження також дорівнює нулю. Якщо ви перетинаєте напрям вітру, то навантаження буде, але несуттєве.

Рух з Foil Wing проти вітру може вимагати зусиль, але все залежить від фізичної форми та навичок гонщика. Більшість віндсерферів можуть легко кататись на гідрофойлі із SUP протягом години, не відчуваючи необхідності в трапеції.

Ми регулярно та без проблем катаємо по дві години за вітром та по хвилях. Моя дружина катає по дві години без проблем.

Як навчитись вітрилити на дошці з крилом?

Навчання на Foil Wing відносно швидке. Ті, хто займаються кайтингом та особливо віндсерфінгом, можуть швидко його опанувати. Навчатись катати на SUP-Foil з Wing легше, ніж з веслом. Утримувати і маневрувати ним легко та інтуїтивно зрозуміло.

Природно, це залежить не тільки від підготовки гонщика, а й від погодних умов (рівна вода та постійний вітер – ідеальний варіант), а також від рівня учня. Як і з більшістю речей, простіше навчатись з інструк тором на правильному обладнанні. Новачок повинен витратити трохи часу на тренування на березі, щоб навчитись поводитись з крилом при слабкому або помірному вітру.

Можливим кроком для людини з невеликим досвідом у віндсерфінгу було б покататись на великій швертовій дошці для віндсерфінгу та дізнатись більше про те, як поводитись з крилом. Дехто з учнів проводить декілька тренувань на SUPдошці.

Висновок: навчитись кататись на гідрофойлі з Foil Wing – це найпростіший спосіб.

За яких швидкостей вітру можна використати крило?

Спочатку я розробив крило, щоб замінити весло для даунвінду на SUP-фойлі, де вітер зазвичай становить близько 20–25 вузлів. Більшість ранніх гідрофойлів були розміром 2,5 метра, і я легко використовував їх при 25–30 вузлах, з поривами до 35 вузлів.

Тепер, коли в мене є 5-метрове крило, я можу рухатись на рівній воді зі швидкістю близько 8 вузлів. І так само: 5-метрове крило працює для мене при 15 або 18 вузлах, хоча я можу піднятись із 4-метровим крилом приблизно при 12 вузлах.

Чи можливо використовувати крило при гострих курсах до вітру?

Так, і напрочуд добре. Ранні прототипи, у яких не було гіка і лат, а був плаский профіль та м’яка передня кромка, не справлялися з цим завданням. З новою формою крила йти проти вітру легше, ніж на багатьох віндсерфах та кайтах.

Що відрізняє Ваше крило від інших?

Крила мають V-подібний фронтальний профіль, який додає стійкості. Геометрія передньої кромки збалансована з міркувань рівноваги. Крило зручно утримувати приблизно в середній частині гіка. Балон передньої кромки достатньо великий для збільшення тяги крила. Наявність великого вікна підвищує безпеку. Жорсткий гік багаторазово підвищує ефективність крила та зручність керування ним.

Чи можна порівняти Wing Foil з кайтсерфінгом або віндсерфінгом?

По-перше, давайте прояснимо: ніщо не замінить віндсерфінгу та кайтсерфінгу. Це все визнані різновиди вітрильництва, і в кожного з них є свої переваги та привабливість.

Проте Wing Foil має свої особливі переваги. Перша – це вага крила. Зібране воно важить 2 чи 3 кілограми максимум. Накачай та катайся! Не потрібен величезний піщаний пляж, немає потреби у великому, важкому та дорогому вітрилі. Немає необхідності в петлях, трапеціях та стропах.

Друга перевага – це йти прямо за вітром. При використанні віндсерф-спорядження ви повинні розгойдувати гік з боку в бік при зарізанні зі сторони п’ятки на носок і назад. Це не так просто й інтуїтивно зрозуміло порівняно з таким самим маневром з крилом.

Для кого був задуманий Wing Foil?

Якщо у вас вже є комплект SUPфойлу, то Foil Wing ідеально підходить для вас. Ви можете займатись серфінгом у дні з гладкою хвилею, а у вітряні – катати з крилом.

Якщо ви шукаєте доступний, безпечний, захоплюючий спосіб катання на дошці, то Foil Wing може підійти вам. Вихід на фойл можливий за швидкості від 6 до 8 вузлів. Крейсерська швидкість може легко становити від 10 до 12 вузлів. Падіння на цих швидкостях мало відрізняється від простого стрибка у воду.

І якщо ви шукаєте щось нове, незвичайне та захоплююче, то Foil Wing ідеально підходить для вас.


Текст і фото надані компанією Extrem Style

Leave a Response