Яхти, спроектовані Farr Yacht Design, Ltd, особливих рекомендацій не потребують, користуючись багаторічною славою швидких надійних спрямованих на перемогу і, незважаючи на безліч різних вдалих проектів інших дизайнерів, постійно користуються увагою справжніх спортсменів.
Саме для таких спроектований новий швидкохід Farr 280 One Design з прекрасними динамічними характеристиками на усіх курсах, який вважають кращим у межах до 30 футів Grand Prix Racing.
Число Брюса при водообсязі 2,1 т (з екіпажем та спорядженням) становить 5,66. Потужна «машина»!
Сертифікація СЕ:
Категорія С передбачає стандартне спорядження – леєрні стояки та м’яке закриття носового люка для геннакера.
Категорія В вимагає опційного обладнання – вищих леєрних стояків, носового релінга, кормового огородження з двома леєрами та жорсткого закриття носового люка.
One Design Certification – в правилах є корекція щодо ваги.
Корпус:
Усі основні частини корпусу, палуби та внутрішні елементи тришарової конструкції – Е-склотканина із середнім шаром з пінопласту Corecell M на епоксидній смолі. Технологія – інфузійне насичення із застосуванням вакууму для забезпечення необхідної якості. В навантажених місцях – «вкладні» підкріплення з карбону, розташовані майже вздовж усього корпусу, цим трохи нагадуючи конструкцію волоського горіха. Уся ламінація та композитні деталі спроектовані та виконані відповідно до вимог категорії СЕ – А. Фінішинг – гелкоутом вкриті усі зовнішні та внутрішні поверхні.
Форма корпусу:
Результат широкого вивчення умов руху перегонового човна із збільшенням уваги щодо зменшення опору при максимально можливій довжині та на малих швидкостях, жертвуючи навіть деякими ходовими якостями на хвилюванні. Високо розташована скула збільшує остійність поперечну та поздовжню і сприяє переходу на режим глісування на повних курсах.
Вага екіпажу становить 20% ваги спорядженого човна і є важливим чинником остійності. Враховуючи це, максимальна ширина віднесена ближче до транця, що забезпечує необхідне диферентування переміщенням екіпажу при посиленні вітру.
Зануренню транця також надано більше уваги з метою забезпечення максимально можливої довжини без збільшення опору на малих швидкостях.
Сталевий плавець, який за необхідності можна демонтувати, належно захищений від корозії, має Т-подібну конфігурацію. Баласт приєднаний на болтах для полегшення демонтажу.
Під час проектування 15% профілю було розглянуто 4 різні варіанти (розподіл тиску, місце найбільшої повноти та форма носика), щоб обрати такий, що забезпечував би високі характеристики піднімальної сили на гострих курсах та маневреність на повних (журнал Seahorse #412 june 2015).
Двигун та електросистема:
Як двигун встановлено стаціонарний Lombardini LDW 702 SD потужністю 20 к.с., що працює на «сейл драйв» із складаним гвинтом Gori. Бак для палива – 40 л.
Встановлено стартову батарею, 12-вольтовий розподільчий щиток, 4 трюмних смоки та навігаційні вогні.
Стерновий устрій:
Перо стерна, румпель склопластикові, балер з карбону.
Наряддя – 7/8:
Повністю карбонова щогла Southern Spars виготовлена з двох частин (полегшення транспортування), підсилена двома парами алюмінієвих краспиць, підтримується форштагом, вантами та двома «біжучими» бакштагами і встановлена у степс. Положення її можна регулювати гідравлічно, як і натяг та довжину форштага. Операції регулювання положення щогли та форштага виконують за допомогою гідравлічної системи Harken, для чого в щоглі закріплений робочий механізм, а для штага – під палубою. Це дає можливість регулювання, не чіпаючи талрепів. Вант-путенси знаходяться під палубою.
Біжучі бакштаги закріплено біля топа щогли, що дозволяє краще контролювати форштаг без посилення топа щогли, якщо їх кріпили б саме там.
Під час одного з перших випробувань щоглу понизили на 5 мм, а форштаг подовжили на 32 мм. Перед цим швидкість ніяк не сягала 6 вузлів, після ж регулювання помітно перевищила цю величину.
Гік алюмінієвий, придатний для взяття одного рифу. Частину біжучого такелунку проведено під палубою. Відкривання форлюку – дистанційне.
Бушприт фіксований у корпусі по ДП з можливістю демонтування на час транспортування. Його міцність визначена навантаженням від дії геннакера та 100 кг ваги бакового.
Все палубне обладнання високоякісне і розташоване для якнайкращого використання під час перегонів з урахуванням ергономіки.
Дві лебідки Harken призначені для обслуговування вітрил переднього трикутника і ще дві – для бакштагів. У кокпиті встановлено пульт керування гідравлікою, ручний трюмний смок, компас. Леєри – дайніма
Довгий і просторий кокпіт сприяє ефективній роботі екіпажу.
Порівнюючи нову яхту з Farr 30, звертають увагу, що на гострих курсах співвідношення «площа вітрильності до водообсягу» на 10% вище при більшому відновлюваному моменті, на повних курсах ця перевага збільшується на 40%.
Широко відоме у світі видання Sailing World визначило яхту як Boat of the Year 2015, а Yacht & Yachting назвало Best performance Boat under 40 ft.
І дійсно – яхти Farr створені для перемог.
Текст: Ігор Перестюк