Наше в Лондоні

share on:

Українська суднобудівна компанія UMS Marine давно відома в Україні, Європі та світі високою якістю і різноманітністю своєї продукції. Дійсно, підприємство, що поставило собі за мету виробляти необхідне та якісне, відоме човнами та суднами для професіоналів, що спроєктовані та вироблені з легких сплавів. Останні – давно не новина у суднобудуванні, але матеріал вимагає вираховування своїх особливостей та «ніжностей» у виробничих процесах. Спосіб з’єднання – зварювання також базується на якісних матеріалах і висококваліфікованих зварювальниках. Все це і багато чого іншого забезпечує високу якість виробів та їх багаторічну експлуатацію. Накопичений досвід у створенні патрульних, рятувальних, поліцейських, науково-дослідних, пожежних суден, на яких використані двигуни компанії Volvo Penta, давно відкрив шлях до міжнародних спеціалізованих виставок.

Тому не дивно, що для випробування нових двигунів Volvo Penta було обрано спеціалізованого досвідченого виробника. І корпус судна довжиною 15 м «поплив» на причепі в іншому від моря напрямку, породивши таємничість свого шляху та призначення. Ось що пише один з безпосередніх учасників події – директор компанії з імпорту двигунів Volvo Penta Олег Перестюк:

«Виявилось, корпус збудували на замовлення шведської компанії Marell АВ, яка у свою чергу в кооперації з Volvo Penta виконувала замовлення на побудову судна-прототипу для демонстрації можливостей найновіших двигунів Volvo Penta D6-440 DPI.

У результаті катер довжиною 15 м, водотоннажністю 9,7 т з двома двигунами по 440 к. с. кожний з поворотно-відкидними колонками розвиває швидкість 45 вузлів.

Мені випала нагода особисто протестувати судно на ходу, перебуваючи під час семінару Volvo Penta YDO в Ґетеборзі в середині жовтня. При покладанні важелів газу в «повний вперед» катер зривається з місця і набирає повний хід менше ніж за 10 секунд. На поворотах (з повного ходу) діаметр циркуляції становить 5–6 довжин корпусу при незначній втраті швидкості. Хвилеутворення на повному ходу незначне та малопомітне.

Здавалось, двигунам все одно, скільки людей на борту, нові D6-440 працюють без напруги.

Інтер’єр мінімалістський – фарбований метал, заклеєний (подекуди) гумовими панелями. Разом з тим крісла екіпажу дуже ергономічні, система навігації та керування побудована за технологією «скляний кокпіт» – на сенсорні панелі, виробництва Garmin у кооперації з Volvo Penta, виведена вся необхідна інформація: стан двигунів, чарт-плотер, картинка з радара, відеосигнал. Додаткові панелі встановлено на кормі біля швартовних джойстиків. Керування судном відбувається за допомогою «ходового» джойстика або штурвала. Мені, особисто, більш звичний штурвал – особливо на хвилях при швидкості 43 вузли.

У кормовій частині розташовано рятувальний гідроцикл компанії Safe at Sea – таким чином є два судна в одному і поки без кормового крана.

Усе викладене стало можливим завдяки повністю новим D6-440DPI, добре відомим 6-літровим дизельним двигунам та новим колонкам DPI. Двигуни тільки ззовні та за розмірами нагадують «попередників», але на 80% нові. Результат – потужність зросла на 40 к. с., рівень шуму знижено на 3 дБ, витрати пального нижчі (на 0,5–7% залежно від потужності), сервісні інтервали подовжені. Колонки тепер мають дискові зчеплення, на відміну від старих конусних муфт, тобто шум при включенні зник.

Цікаво було бачити ентузіазм учасників семінару з Близького Сходу, Африки і, особливо, з Оману, які звикли до шалених швидкостей на воді, однак результати праці Volvo Penta викликали захоплення у всіх, кому пощастило долучитись до ходових випробувань.

То ж кому там 15-метрові «прикордонники» і такі, щоб не наздогнати?».

Директор корабельні UMS Микола Садовий підтвердив, що компанія повністю збудувала металевий корпус, а встановлення обладнання, крісел фірми Ullman та монтаж двигунів були виконані вже в Швеції. Судно отримало назву Marell M15, воно призначене для антипіратських та безпекових операцій, прикордонного контролю. Судно було представлено 14–17 вересня цього року в Лондоні на річній міжнародній виставці «Міжнародне оборонне та безпекове обладнання» (DSEI), яка широко інформує уряди, національні збройні сили, лідерів оборонної індустрії про стан та найновіші здобутки в цій галузі.

М15 має нові двигуни та контролююче обладнання, підтримує високу швидкість за будь-яких умов, має унікальні характеристики як патрульне судно з найкращою спадкоємністю та маневреністю у своєму класі.

Участь судна київської корабельні в такій виставці – це свого роду медаль для компанії-будівника.


Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото: Олег ПЕРЕСТЮК та Volvo Penta

Leave a Response