Saffier SE 37ft Lounge – флагманська яхта відомої нідерландської корабельні з багатою історією. Яхта була номінована на премію «Європейська яхта року 2019» у категорії «Спеціальна яхта». І хоч нагорода дісталась іншій корабельні, SE 37ft Lounge була відзначена багатьма журналістами як одна з найцікавіших вітрильних яхт на Boot Dusseldorf 2019.
Історія нідерландської корабельні Saffier Maritiem розпочалась задовго до створення цієї фірми. У 1950 році її майбутній засновник, а тоді простий голландський підліток Річард Геневарген познайомився з вітрильництвом, після того як його батько придбав невелику вітрильну яхту. Вона була в занедбаному стані, і батько разом із сином провели багато днів у майстерні, відновлюючи її. Після цього Річард зрозумів, що хоче пов’язати своє життя і кар’єру саме зі суднобудуванням і вітрильництвом. Після служби в армії у 1961 р. він вирішив разом із дружиною переїхати до Австралії, де відкрив власну корабельню. Компанія досягла свого піку в середині 1960-х, коли будувала на рік близько 40 яхт, довжиною від 9,5 до 12 м.
У 1971 р. сім’я Геневарген, яка на той час поповнилась двома синами: Денісом та Діном, пішла на наступний радикальний крок: Річард на власній корабельні побудував 16-метровий кеч Spirit of Sydney, продав свою частку в бізнесі та нерухомість в Австралії і уся родина відправилась у навколосвітню подорож. Синам Річарда тоді було 7 та 4 роки, вони вже мали досвід життя на яхті, а Деніс встиг взяти участь у дитячих вітрильних перегонах. Наступні 8 років Геневаргени провели подорожуючи світом, мати навчила хлопців читати та писати, а безліч різних країн та культур, з якими юні яхтсмени познайомились за час подорожі, безсумнівно, вплинули на відкритість і багатогранність їх поглядів. У 1980 р. сім’я повернулась до Голландії, на той час обидва сини Річарда могли керувати яхтою навіть із заплющеними очима. Тоді й була заснована компанія Saffier Maritiem. У середині 1990-х рр. Річард передав корабельню в управління синам. Перше світове визнання прийшло до сімейної компанії у 2003 р., коли яхту Saffier 8 було номіновано на нагороду «Європейська яхта року». З того часу нові моделі корабельні почали регулярно з’являтись на радарі європейської яхтової преси. Після ще кількох номінацій у 2011 р. Saffier Se 23 була визнана кращою яхтою року на бот-шоу Boot в Дюссельдорфі та HISWA в Амстердамі, що підштовхнуло братів Геневарген до пошуку нових ринків і партнерів.
Сьогодні корабельня має два модельні ряди: classic (три яхти довжиною від 6,5 до 10 м) та elegance (чотири моделі довжиною від 7 до 12 м). Saffier SE 37ft Lounge – найновіша та найбільша яхта компанії.
Вона поєднує в собі мореплавність і простоту в керуванні, дизайн продуманий спеціально для управління однією людиною. Ключове рішення в проєкті моделі – місце стернового знаходиться в передній частині кокпіту, таким чином в кормі з’являється велика зона для відпочинку, власне lounge, як підкреслено в назві моделі. Біля двох карбонових штурвалів знаходяться по дві електричні лебідки Harken, а весь біжучий такелунок проведено до стопорів на консолі біля місця стернового – таким чином усі операції з вітрилами стерновий може виконувати самостійно. Поруч з кожного борту – відкриті рундуки, куди можна сховати шкоти, щоб кокпіт був чистим і вільним від линв. Біля кожного штурвалу встановлено крісло для зручності стернового, а також гідравлічна підставка для ніг, якщо він бажає розміститись напівсидячи, опершись на палубу. Увесь простір далі в корму – місце для відпочинку гостей: з розкладним столом (як опція, він може бути вмонтований у підлогу, з електропідйомником), диванами та м’якими подушками. Цей «лаундж» кокпіт може вмістити до десяти осіб. Кормова частина може використовуватись як солярій зі спуском до води. В одному з передніх крісел вмонтовано холодильник, також як опцію можна встановити гриль. При стоянці в марині кокпіт можна захистити тентом, закріпленим достатньо високо, щоб продовжувати відпочинок в «лаунжі». В підлогу кокпіта вбудовано LED- підсвітку. Матеріал, з якого виготовлені подушки та м’які дивани, ззовні нагадує натуральну шкіру, проте не боїться води, сонця та холоду.
Поміж штурвалами знаходиться широкий вхід у каюту, перепад висоти – всього три сходинки, таким чином людина, яка спустилась всередину, не втрачає контакт з тими, хто лишився на палубі. Простір всередині не розділено переділками на каюту та кают-компанію, єдине відокремлене приміщення – санвузол з душем та електричним унітазом (з правого борту). З лівого борту біля входу знаходиться невеликий камбуз з кутовою кавомашиною, електричною варильною поверхнею, мийкою та холодильником, посередині два м’яких дивани зі столом між ними, в носовій частині дивани, поєднані в двоспальне ліжко. Над ним знаходиться екран ТВ-плазми. Що важливо – всередині яхти безліч схованих рундуків для зберігання всього необхідного та шафа для зберігання штормового одягу. Освітлення непряме, регулюється димерами, є спеціальний режим «для читання». Окрім того, з кожного борту встановлено по 1 прямокутному ілюмінатору, а в носовій частині – люк для освітлення та вентиляції.
На яхті встановлено двигун Yanmar 2YM 20 із saildrive потужністю 21 к. с., запас пального – 80 л.
Корпус яхти побудовано за високими технологіями, зокрема із застосуванням вакуумного насичення скловолокна гелькоутом та смолами. В кільову частину в місці приєднання плавця вламіновані 6 ребер жорсткості. Корпус у цій частині також підсилено до товщини 25 мм.
Сам плавець зі свинцевою L-подібною бульбою, з низьким центром тяжіння для кращої остійності та морехідності. Стандартна углибка – 2,1 м, але може бути встановлено і глибокий плавець з углибкою 2,6 м, або зменшений – 1,7 м. Можливе встановлення підйомного кіля.
За принципом сендвічної конструкції в палубу та підлогу кокпіта вламіноване антиковзке покриття з гелькоутом. Палуба та надбудова на міделі підсилені карбоновою секцією. Каретки автоматичного стакселя утоплені в носовій частині палуби перед щоглою. На яхті встановлено стоячий такелунок та краспиці фірми Selden. Усі фітинги та ванти виготовлені з нержавіючої сталі, гік дозволяє брати 2 рифи. Вітрила виготовлені з дакрону. Стандартний комплект складається з грота площею 43 м2 та автоматичного стакселя площею 25 м2. Його можна доповнити генакером площею 115 м2 та code zero площею 93 м2, обидва на автоматичній закрутці. Таким чином, зміна стакселя на генакер займе всього 30 секунд та нуль фізичних зусиль. Щогла та бушприт карбонові.
За своєю суттю Saffier SE 37ft Lounge – вікендсейлер, незважаючи на досить велику довжину, як для такого типу яхт. Хоча правильніше, напевно, сказати – дуже швидкий люксовий вікендсейлер. Дійсно, нехай опис «лаундж» кокпіту не вводить в оману, SE 37ft Lounge може ходити дуже швидко. При цьому це в жодному разі не перегонова яхта, а люксова, яка може легко розвивати високу швидкість 18–20 вузлів і бути такою ж слухняною в керуванні, як швертбот.
Основні характеристики:
Довжина максимальна, м | 12 |
Довжина по ватерлінії, м | 10 |
Ширина, м | 3,45 |
Стандартна углибка, м | 2,1 |
Водообсяг порожняком, кг | 4800 |
Баласт, кг | 2050 |
Запас води, л | 120 |
Запас пального, л | 80 |
Цистерна сірих вод, л | 60 |
Категорія плавання CE | В |
Ціна, € | 209000 |
Текст: Єгор ПОЛІЩУК
Фото надані компанією Saffier Maritiem