127 яхта Томазо Спадоліні

share on:

Яхта Freedom відразу впадає в око і не тільки завдяки своїй назві, але й відмінному від багатьох сучасних «палаців на воді» зовнішньому вигляду. Спокійні плавні лінії бортового силуету трохи нагадують стрімкі автомобілі. Відсутність шарпаних вирізів бортових ілюмінаторів та фальшбортів залишають враження цільності усього об’єму – корпусу та надбудови. Можна сподіватись –враження збережеться і в бурхливу погоду.

Перші проєкти моторних яхт, створені Студією Томазо Спадоліні у 1978 році, були відносно невеликими: довжиною 20 м чи трохи більше. Їх якості, як мореплавні так з огляду надійності та викінчення, стали основою затвердження іміджу архітектора – зростала й кількість і величина замовлень. А це не проста справа – проєктування та побудова моторної яхти, особливо несерійної. Автомобільна якість викінчення в умовах моря повинна бути збереженою протягом усього строку експлуатації, а якість металевих деталей починається з якості зварного шва чи щільності склопластикових чи композитних конструкцій. Сьогодні величина проєктованих студією яхт сягнула вже 90 м, загальна ж кількість збудованих яхт становить 127 одиниць. Як правило, зовнішньо вони вирішені без занадто екстремальних форм корпусів і надбудов.

Нова яхта спроєктована для відомого італійського підприємця, модельєра Роберто Каваллі, який проєктує, виготовляє та продає чоловічий і жіночий одяг, взуття, аксесуари, парфуми, годинники, оптику та інше. Мережа магазинів представлена в усьому світі і в Києві також. Вони давно знайомі – кілька років тому Томазо вже спроєктував яхту для Роберто – Baglietto довжиною 41 м, яку дотепер використовують із «виробничою метою» – для зустрічей з клієнтами, замовниками, а також для нарад, прийомів. Тепер же давній замовник дійшов думки, що треба іноді й відпочивати, на меншій яхті, щоб бути ближчим до води, та з невеличким колом запрошених – до 4 осіб. І ще одне побажання власника – розташування його апартаментів позаду стернової рубки, що трохи незвично для яхт такого класу.

Цю яхту, як і попередню, було збудовано на корабельні Cerri Cantieri Navali (СCN), що з 2011 року входить до групи Gavio Groupe разом із двома своїми брендами – Baglietto та Bertram.

У цілому яхта зварена з алюмінію, хоча для багатьох суден подібних розмірів частіше застосовують склопластик.

Корпус односкулий і з кілеватістю на транці 15 градусів, з платформою довжиною у дві третини корпусу, просторим машинним відділенням, носовим приміщенням для карбонового тендера довжиною 3,5 м, яке закрите кришкою. Помітна значна різниця між найбільшою довжиною та по ватерлінії.

Одне з пояснень – власник має права керування судном з довжиною ватерлінії до 24 м, а оскільки і права, і вміння він збирається використовувати особисто, порівнюючи себе з Бетменом, у проєкті це було враховано.

Рушійна установка поділена на дві частини – для ходу з крейсерською швидкістю (42 вузли) працюють два двигуни, а для досягнення максимальної (яка на випробуваннях становила 43,5 вузла) використовують третій, встановлений по ДП. 12-циліндрові дизелі фірми MAN, потужністю по 1900 к. с. за 2300 об./хв. Бортові двигуни передають потужності на водомети фірми KAMEWA A3 56, середній двигун, призначений для прискорювання, поєднаний з booster KAMEWA 1X.

Загальне розташування. Платформа в корпусі забудована щільно і акуратно. За форпіком розташований відсік для зменшеного, в разі необхідності, екіпажу. За ним блок з каютою капітана та двомісною для екіпажу. Через коридор можна потрапити в стернову рубку або увійти в блок для VIP-гостей з великим двомісним ліжком королівського розміру та санблоком. З лівого борту розташована двомісна каюта з гальюном, який у денний час відкритий для всіх. У торці коридору – вхід до камбуза, поєднаного з їдальнею. Біля кормової переділки трап виходу в кокпіт та через тамбур до машинного відділення. Частина вище розташованої палуби – прозора. З цього ж трапу можна піднятись до апартаментів власника (площа 22 м2). З цього приміщення легко пройти у стернову рубку, до санблока та користуватись гардеробом або вийти прямо з апартаментів власника до місця для засмаги. В каюті велике двоспальне ліжко, над яким у стелі розташований круглий ілюмінатор та дві низькі шафи з обох бортів. Перед рубкою – неглибокий трюм з карбоновою кришкою для 3,5 м тендера теж з карбону, кітвово-причальне обладнання

Повертаючись до розташування, у кокпиті, значна частина якого перекрита розташованою вище палубою, зазначимо наявність круглого стола, двох зручних диванів та пари крісел. Для захисту від вітру передбачені спеціальні екрани – адже швидкість часто становитиме понад 40 вузлів.

Цікаво, що у ЗМІ жартівливо називають інтер’єри яхти заповідниками леопардів через широке застосування тканин із відповідним рисунком. Взагалі в інтер’єрах присутні чорний, світло-сірий та білий кольори.

Екстер’єр вражає не тільки формами надводної частини, але й кольорами – корпус майже чорний, а надбудова трохи світліша, хоча може це тільки здається.

В усякому разі яхта цікава і за зовнішніми формами, й за плануванням. З нею варто познайомитись. Недарма виконавчий директор корабельні Дієго Мішель Дебраті заявив: «Для мене це велика честь будувати яхту, яка підкреслюватиме індивідуальності, як власника так і проєктанта, їх особливості».

Справді, є чим пишатися.

Довжина найбільша, м28
Довжина по ватерлінії, м21,5
Ширина найбільша, м7,1
Углибка, м1,35
Водообсяг з 50% навантаження, т80
Запас пального, л14 000
Пасажирів, осіб4+2 собаки
Екіпаж, осіб3-4
Категорія СЕA


Текст: Ігор ПЕРЕСТЮК
Фото і креслення надані Sand people communication

Leave a Response