Стиль та досконалість: GRAND Golden line G420

share on:

Човни з жорстким корпусом і надувним бортом випускає не одна сотня компаній, розкиданих по різних континентах. От тільки одні РІБи здобувають світову популярність, а інші животіють на домашньому внутрішньому ринку. До брендів, що підкорили не мало країн, належить і український «Гранд».

Сьогодні надувні човни та РІБи потрібні практично всім, хто так чи інакше виходить на воду. Хтось використовує їх для рибалки чи полювання, інші – для подорожей. Деякі моделі з успіхом несуть службу як тендери, інші працюють для безпеки екіпажів великих суден. Словом, надувні човни та РІБи сьогодні є одними з найбільш затребуваних типів маломірних суден у світі.

Харківська компанія Grand виготовляє надувні човни та РІБи, які користуються попитом на головних європейських ринках, в Америці та Австралії. Запорука цього успіху – результат чіткої стратегії, що орієнтується на якість, інвестиції в дослідження та дизайнерські розробки, використання кращих матеріалів і передових технологій. Завдяки цьому з моменту свого заснування у 2001 р. компанія збудувала більше 40000 корпусів.

Багатий модельний ряд надувних човнів Grand у 2018 році поповнився дуже цікавою новинкою – човном Grand Golden line G420. Модель абсолютно логічно прийшла на зміну трохи більшому Grand Golden line G480. Займаючи місце між моделями G380 та G500, човен G420 за своїми експлуатаційними властивостями знаходиться ближче до «золотої середини» в своїй ніші. За рахунок використання перемінного діаметра надувного борту (він зменшується до носу човна) та збільшення відносної ширини кокпіту, він є містким та ергономічним. При цьому модель G420 втратила тільки одне місце для екіпажу, який тепер становить 6 осіб.

Як і всі моделі лінійки Golden line, G420 порадує покупця високим рівнем якості та комфорту, а сама фірма напрочуд гнучким підходом до побажань замовника. Вся продукція створюється фактично як кастомний продукт, тобто колір пластику днища, колір та матеріал надувних балонів, додаткове обладнання, двигун та численні аксесуари підбираються з урахуванням смаку та побажань покупця.

Типові власники таких моделей – це молода, спортивна сім’я, друзі якої теж сповідують активний відпочинок на воді. Він може мати різну філософію, характер, призначення. У цьому випадку з пляжно-прогулянкової моделі, як в основному позиціонуються човни в такому розмірі, можна отримати ще і буксирувальника воднолижників та надувних атракціонів. Простір кокпіту напевно порадує і тих, хто епізодично займається риболовлею.

Планування кокпіту човна виконане таким чином, щоб максимально використовувати внутрішні об’єми корпусу для зберігання речей. У носовій частині стандартний для більшості RIB трикутний рундук, розділений на дві частини. Передня частина менша і призначена перш за все для «службового» використання – зберігання кітви та швартовних линв. Друга, більша частина – це повноцінний сухий, доволі глибокий рундук, який можна використовувати для речей, що завжди хотілось мати під рукою. Відсік стернової консолі має не такий «оперативний» доступ, але за рахунок меншої глибини можливість легше знаходити щось потрібне. Розміщення паливного бака – під пайолом по центру ваги човна дало змогу вивільнити великий об’єм у кормі. В кормовому відсіку доволі багато вільного простору одержано ще і за рахунок того, що використовується об’єм, який знаходиться під самовідливним рецесом двигуна. Це дає можливість вивільнити місце для комфортного розміщення екіпажу. Місця для екіпажу виконані на високому рівні – м’які подушки та спинки сидінь чудово виглядають та приємні на дотик. «Грандівська» стернова консоль у поєднанні з кормовим диваном цілком ергономічна та містка. Вдало розташовані прилади контролю за роботою двигуна, легко читаються. На консолі достатньо місця для розміщення монітору картплотеру ехолоту. Кормові закінцівки балонів човна виконані з формованими склопластиковими східцями, які дають можливість зручно виходити з човна та підніматися на човен з води.

Обводи днища G420 не зазнали корінних змін. Головна концепція ексклюзивного дизайну днища корпусу – фірмова система HSH (High-Step-Hull), дуже добре зарекомендувала себе на попередніх моделях і була використана тут. Основа концепції полягає в тому, щоб максимально збільшити плавучість і гарантувати: набагато менше зіткнення балонів з водою на високих швидкостях; високу стійкість і маневреність на малих і середніх швидкостях. Кожен човен із системою корпусу HSH має такі переваги в порівнянні зі звичайними човнами: поліпшені швидкісні характеристики і зменшення витрати палива; збільшена плавучість і вантажопідйомність; більш плавний, комфортний і безпечний хід. За рахунок доволі крутого підйому лінії носу, човен має відносно довгу кільову лінію, що забезпечує плавний хід по неспокійній воді. Вдало вибраний баланс між жорсткою частиною днища та надувними балонами мінімалізує бризкоутворення та зменшує замивання надувного борту на високих швидкостях.

Всі теоретичні задумки конструкції човен чудово підтвердив при проведенні ходових випробовувань. Вихід на глісування супроводжувався легким диферентом і можна було спокійно залишатися на дивані тим більше, що підвісник буквально висмикує човен з води. При середньому для човна навантаженні у дві особи, він показав себе на відмінно: йшов як по нитці, ніякої рискливості, ні бортової розкачки – на це не було і натяку, хоч ми впритул підійшли до швидкості 60 км/год. Короткі кільвартерні хвилі висотою до 0,5 м не спричиняли ніяких проблем, проходяться вони доволі м’яко. Не грає особливої ролі кут, під яким підходиш до гребня хвилі – G420 впевнено зберігає курс, заданий штурвалом, а перевантаження, які при цьому виникають, не викликають ніяких хвилювань за безпеку екіпажу. Навіть при звичайній для редакційних випробувань «розкрутці» на високих обертах крен корпусу не перевищує 30–35 градусів. На швидкості 50–55 км/год. починаються невеликі «підльоти» на хвилі, але до відвертих жорстких ударів ніколи не доходило. Найкомфортнішою здалася швидкість 40–45 км/год. При паспортній пасажиромісткості 6 осіб, як раз за кількістю наявних сидінь, човен справився на ура – з повним навантаженням максимальна швидкість становила 54 км/год. Поведінка човна з таким навантаженням майже не змінилась. Grand Golden line G420 органічно поєднує у собі спортивний характер з комфортом та безпекою. Ошатний, упізнаваний та оригінальний човен.

Завдяки надувним балонам зменшеного діаметра човен відрізняється більшим простором на борту в порівнянні з RIB близьких розмірів. Люксовий сімейний прогулянковий човен зі спортивним характером вирізняється високим рівнем виконання та обробки, а також широким вибором стандартного обладнання та опцій. Ходові характеристики на висоті, «пакетний» продаж з установленим підвісним двигуном пропонує покупцеві готовий до експлуатації човен. Виходячи з цінової категорії та споживчих якостей, явних конкурентів у цього човна небагато.

Схема відсіків:
1 – Відсік для зберігання кітви, 2 – Носовий відсік, 3 – Відсік стернової консолі,
4 – Паливний бак (55 л), 5 – Кормовий сухий відсік

Основні характеристики:

Довжина максимальна, м4,2
Довжина кокпіту, м2,9
Ширина, м2
Ширина кокпіту, м1,05
Діаметр балонів, см48
Вага, кг255
Вантажопідйомність, кг800
Кількість відсіків у балоні4
Кількість пасажирів, осіб6
Мінімальна потужність двигуна, к. с.30
Рекомендована потужність двигуна, к. с.40
Максимальна потужність двигуна, к. с.60
Максимальна вага двигуна, кг120
Висота транця, мм508
Кут кілеватості (на міделі/в кормі), гр.20/17
Категорія плаванняС

grand.ua
0 (800) 30 80 64


Текст: Володимир НАУМЕНКО
Фото: Антон ТАТАРЧУК

Leave a Response