У минулому номері «Шкіпера» ми познайомили читачів зі шведським моторним денним круїзером Nimbus Weekender 9 Outboarder, який було визнано «Європейською моторною яхтою року» в категорії «До 35 футів». У липні цього року команда «Шкіпера» могла на власні очі оглянути, познайомитись та провести невеликі ходові випробування іншої версії моделі – зі стаціонарним двигуном. Знайомство пройшло в яхт-клубі «Оріяна» у Вишгороді.
Nimbus W9 – дев’ятиметровий склопластиковий човен з просторою носовою каютою. Його палуба умовно поділена на три зони: на носу знаходиться великий диван для солярію та просто відпочинку, посередині – пост керування, камбуз (з умивальником, електричною варильною поверхнею, холодильником та великою кількістю зручних рундуків) та два кутові дивани зі столом, що розкладається, в кормі знаходиться ще одна зона для засмаги або купання. Варто відзначити, що прохід у ніс із правого борту є ширшим, ніж з лівого, та складається з трьох довгих сходинок – дуже зручно.
Під палубою, окрім двомісної каюти, знаходиться повноцінний гальюн. У каюті встановлено невелику шафу, на переділках – кілька м’яких кишень органайзерів для дрібних речей. Двері в каюту скляні та розсувні. У відкритому стані вони ховаються в нішу за постом керування. Скло чорного кольору, тож закриті двері, незважаючи на матеріал, не заважають приватності всередині каюти.
Загалом човен справляє дуже добре перше враження, яке лише закріплюється після прискіпливішого огляду. Якісні матеріали, використані в оздоблені, суттєво підвищують статус судна. Зручні дизайнерські рішення та дрібні продумані деталі, з одного боку, та всесвітньо відомий лаконічний, практичний, але водночас затишний «скандинавський стиль», з іншого, у поєднанні створюють зразкову моторну яхту.
Сам виробник позиціонує Nimbus W9 як «денний круїзер для активного способу життя», тобто яхту вихідного дня. Задуманий для швидких переходів у морських умовах корпус човна отримав обводи з гострими носовими перетинами, розтягнутою ватерлінією і відносно пласким днищем у кормі. Вигідне співвідношення довжини до ширини корпусу, низьке розташування центра ваги, розвинуті вентильовані поздовжні редани в комплексі з двома поперечними реданами роблять Nimbus W9 справжнім спортсменом. Дві години, відведені для тестування пробігли напрочуд швидко і з великою насолодою. Враження від керування –повний захват, а ще весь час десь глибоко в голові сидить думка – «так не буває». Чому не буває? Тому що поведінка човна більше дев’яти метрів зі стаціонарним двигуном повинна бути зовсім іншою, принаймні в моєму досвіді.
Сучасні стаціонарні двигуни забезпечують впевнений вихід на глісування, досягнення великих швидкостей, але роблять вони це вальяжно, солідно. 300 кінських сил стаціонару бензинового Volvo Penta V8 буквально вистрілюють човен з місця (без всякого перехідного режиму!) і дуже чутливо відчуваються на важелі дроселя. Ніякої солідності! Динаміка просто зачаровує, причому динаміка в поєднанні з комфортом. Різкі перекладки штурвала, прискорення, проходи під різним кутом відносно хвиль виконуються без напруження, ніхто з екіпажу не три мається судорожно за поручні, не ковзається по диванних подушках. Просто чудовий баланс стійкості та чутливості керування.
Катер вважаю безпечним та комфортним на всіх швидкостях. Два глибокі поперечні редани плюс автоматичні інтерцептори крім комфорту на борту забезпечують ще і економію палива. Це вже не перший корпус, який ми тестуємо з поперечними реданами. Такі редани зменшують опір при русі по прямій за рахунок вентиляції днища. Але в усіх човнах при виконанні циркуляції без втрати глісування траєкторія руху ніколи не була плавною. Вихід поперечного редану на скулу замивався періодично і це потрібно було контролювати та компенсувати роботою штурвала, а іноді і дроселем. У Nimbus W9 при будь-якому перекладенні штурвала при виконанні циркуляцій, з різними швидкостями та радіусами не було навіть натяку на вплив двох поперечних реданів на траєкторію руху. Довжина корпусу працює. Тільки декілька раз редани видали себе виходом невеличкого фонтана бризок. Крейсерська швидкість для Nimbus W9 знаходиться в межах 35–65 км/год., причому підтримувати її можна в доволі свіжу погоду. 80 кілометрів за годину – це максимальна швидкість для Nimbus W9.
При виборі між стаціонарним двигуном та забортним власник керувався декількома факторами. По-перше, версія Nimbus W9 зі стаціонарним двигуном має додатковий м’який диван у кормі та купальну платформу. Подруге, і це вже локальна специфіка – на жаль, в Україні часом крадуть забортні двигуни, зі стаціонарним спокійніше.
Катер укомплектовано тентом, а в холодну погоду каюта та кокпіт чудово прогрівається системою Webasto. Тикове покриття палуби надає човну затишного та водночас вишуканого зовнішнього вигляду.
Основні характеристики:
Довжина найбільша, м | 9,35 |
Ширина найбільша, м | 2,95 |
Запас пального, л | 300 |
Запас води, л | 80 |
Потужність двигуна Volvo Penta, к. с. | 300 |
Кількість спальних місць | 2+2 |
Категорія плавання СЕ | C8 |
Вартість розмитненого судна в Києві, в тому числі ПДВ, € | 169 000 |
Офіційний дистриб’ютор верфі Nimbus Boats Sweden AB – марина «Оріяна»
07300, Київська область, м. Вишгород, вул. Набережна, 3
Тел.: 050 331 44 43,
www.oriyana.com
Текст: Володимир НАУМЕНКО
Фото: Єгор ПОЛІЩУК