Проблеми майстрів

share on:

Підготовка до двох найважливіших подій вітрильного спорту цього року, регат Volvo Ocean Race 2017-2018 та 35-о «Кубку Америки» іде повним ходом.

Участь у навколосвітніх вітрильних перегонах Volvo Ocean Race (далі VOR) поки підтвердили 4 команди: Dongfeng Race з Китаю, шкіпер Шарль Кодлер, Vestas 11th Hour Racing з Данії, шкіпер Чарлі Енрайт, іспанська Mapfre зі шкіпером Хабі Мартінесом та голландська AkzoNobel, шкіпер Сімен Тієнпонт. Перші три команди були учасниками минулого сезону VOR.

VOR 2017-2018 розпочнеться 14 жовтня, портовими перегонами в м. Аліканте, Іспанія, де знаходиться штаб-квартира VOR. Перший етап регати Аліканте – Лісабон, за планом, стартуватиме 22 жовтня.

Усі чотири команди уже підготували човни та розпочали активні тренування. Саме на одному з них, на яхті Mapfre була зламана щогла.

© Will Suto/MAPFRE/Volvo Ocean Race

Інцидент стався 30 березня, неподалік від Саншеншо, Іспанія, де знаходиться база команди. При швидкості вітру в 25 вузлів і 4-метрових хвилях, щогла зламалася нижче перших краспиць. «Ми почули гучний тріск, а потім пошкоджена щогла почала падати на правий борт» – так прокоментував ситуацію Пабло Арранте, який стернував під час тренування. За його словами, очевидної причини з якої щогла не витримала навантаження – нема, тож команді доведеться проаналізувати інцидент вже на березі. До слова, під час тренування була використана щогла з попереднього сезону регати.

Жоден член екіпажу не постраждав, яхта також не зазнала додаткових ушкоджень. Екіпажеві знадобилося близько двох годин, аби зібрати поламані частини щогли, вітрило і такелунок та убезпечити їх на борту від подальших пошкоджень, після чого яхта своїм ходом дісталася Саншеншо.

Екіпаж повернеться до тренувань за два тижні вже з новою щоглою.

© Artemis Racing

Регата за 35-й розіграш «Кубку Америки» пройде на Бермудських островах. Наприкінці травня нас очікує фінальна кваліфікаційна серія перегонів, яка визначить претендента, що кине виклик чинному володарю трофея, американській команді Oracle, у матчевих перегонах, які розпочнуться у середині червня. Шведська команда Artemis Racing, зі шкіпером Натаном Отріджем, Emirates з Нової-Зеландії, шкіпер Пітер Бьорлінг, французька Groupama, шкіпер Френк Кама, британська Land Rover BAR, шкіпер Сер Бен Ейнслі та SoftBank з Японії зі шкіпером Діном Баркером змагатимуться за право участі у фінальних перегонах.

Під час тренування на Бермудах катамаран команди Artemis Racing перекинувся. Фото притопленого і серйозно пошкодженого тестового катамарану класу AC45 було опубліковано на форумі відомого вітрильного сайту Sailing Anarchy та на сайті вітрильного журналу Sail-World 4 квітня. Обидва джерела зазначали, що ніхто з екіпажу не постраждав, проте за показами деяких очевидців, команда використовувала під час тренування перегонові вітрила для більшого катамарану AC50.

© Richard Gladwell

Офіційне підтвердження інциденту було опубліковано на сторінці Artemis Racing у фейсбуці 5 квітня. Було зазначено, що екіпаж дістався берегу не ушкодженим, проте жодних деталей стосовно інциденту не було роз’яснено.

Нагадаємо, що у 2013 р., під час тренувань до минулої регати на «Кубок Америки», 72-футовий катамаран Artemis Racing також перекинувся, в результаті аварії загинув британський яхтсмен, олімпійський та світовий чемпіон в класі Star Ендрю «Барт» Сімпсон. Ця трагічна подія змусила оргкомітет регати переглянути правила безпеки перегонів.


Автор: Єгор ПОЛІЩУК