Світловодський район Кіровоградської області добре відомий прихильникам крейсерського перегонового вітрильництва на Дніпрі. Адже місцевий яхт-клуб «Кристал», який знаходиться в пониззі Кременчуцького водосховища, поблизу греблі ГЕС, вже багато років приймає етап Всеукраїнських змагань «Кубок Кременчуцького водосховища».
Яхт-клуб має багаторічну історію та добрі традиції вітрильництва. Саме у «Кристалі» робив свої перші кроки у вітрильному спорті Борис Швець, який представлятиме Україну на цьогорічних Олімпійських іграх у Ріо-де-Жанейро.
З обранням Івана Юхименка головою Кіровоградської обласної федерації вітрильного спорту Світловодський район та яхт-клуб «Кристал» поступово стали центром спортивного вітрильництва на середньому Дніпрі.
У 2013 році за ініціативи І. Юхименка започатковано щорічну дитячо-юнацьку регату «Вітрила надії», яка увійшла до календаря головних змагань України з вітрильного спорту. У тому ж році яхт-клуб приймав чемпіонат України серед крейсерсько-перегонових яхт.
Під час розробки календаря головних та всеукраїнських змагань на 2016 рік Кіровоградська обласна федерація вітрильного спорту запропонувала провести у Світловодському районі чемпіонат України серед крейсерсько-перегонових яхт за правилами вимірювання ORC. Регату було вирішено провести на базі яхт-клубу «Кристал» з 3 до 9 червня 2016 року. Чемпіонат проводився Вітрильною федерацією України і Міністерством молоді та спорту разом з ВКПСУ та Кіровоградською обласною федерацією вітрильного спорту за підтримки Світловодської райдержадміністрації та її голови Сергія Твердовського
Уже вдруге крейсерський чемпіонат проводиться за міжнародними правилами вимірювання ORC. У цьогорічних змаганнях взяли участь 18 крейсерсько-перегонових яхт із Київської, Черкаської, Кіровоградської, Полтавської, Дніпропетровської областей та міста Києва.
Перегоновий флот, згідно з регламентом ORC, було розподілено на чотири дивізіони: Sportboat A, Sportboat B, Bigboat A, Bigboat B. Перегоновий комітет очолював Василь Кирієнко, протестовий – Сергій Щербаков, головний вимірювач змагань – Олександр Ткач, голова бюро регати – Геннадій Стариков. Було проведено дев’ять запланованих перегонів; сім по навітряно-підвітряній дистанції та два маршрутних. До речі, термін проведення чемпіонату було обрано на початку червня, коли Кременчуцьке водосховище вільне від рибальських сіток, які зазвичай ставлять навіть на судновому ходу і цим вкрай ускладнюють навігацію крейсерських перегонів, особливо маршрутних.
Погодні умови сприяли проведенню змагань. Вітер, переважно NO швидкістю від 5 до 25 вузлів, надав можливість спортсменам проявити свої перегонові якості і можливості матеріальної частини.
У дивізіонах спортботів перемогу святкували екіпажі яхт «Бармалей» і «Магеллан». Минулорічні чемпіони України і в цьому році підтвердили свій статус.
Швидкісний «Бармалей» (Melges 24) на чолі з багаторазовим чемпіоном України у класі «Зірковий», членом олімпійської збірної команди України, неодноразовим чемпіоном країни серед крейсерсько-перегонових яхт, учасником багатьох міжнародних змагань, екс-президентом ВФУ Василем Гуреєвим переміг з великим відривом у семи перегонах з дев’яти.
За срібні нагороди точилася запекла боротьба між екіпажами яхт Go Fast та «Океан» з Київщини. Переміг екіпаж Go Fast (шкіпер Олександр Калістратов).
Екіпаж яхти «Магеллан», як і торік, очолював Микола Ремньов, який ще за радянських часів був неодноразовим чемпіоном Союзу в класі «Летючий голландець» (група B). Як і зазвичай, «Магеллан» не залишив жодного шансу суперникам і святкував дострокову перемогу. Яхту «Магеллан» побудовано в Київському міському крейсерському яхт-клубі групою аматорів за індивідуальним проектом. Із запровадженням в Україні міжнародної системи вимірювання ORC ця невелика за розмірами яхта отримала більше можливостей конкурувати в перегонах з більшими і потужнішими яхтами.
Срібні нагороди отримав екіпаж талліннського чвертьтонника «Альфа» з Кременчука. Яхту побудовано в 70-ті роки минулого століття завдяки зусиллям шкіпера і команди в чудовому перегоновому стані.
Шкіпер яхти Володимир Взглядов – ветеран Кременчуцького водосховища. Багаторічний перегоновий досвід Володимира, вправна команда надали змогу на рівних змагатися з екіпажами сучасних яхт.
У дивізіоні Bigboat A яскраву перемогу здобула світловодська «Амазонка», побудована за індивідуальним проектом. Прекрасне знання яхтсменами рідної акваторії та наполеглива командна робота на дистанції визначили чудовий результат. Екіпаж «Амазонки» здобув перемогу на чемпіонаті України з мінімальною кількістю штрафних очок серед усіх переможців регати.
У дивізіоні Bigboat B у гострій боротьбі перемогла київська «Каріна» (Теліга 89). Друге місце з мінімальним розривом серед усіх дивізіонів регати зайняла яхта індивідуальної побудови «Вірінея» з Горішніх Плавнів.
Чемпіонат України серед крейсерсько-перегонових яхт вже в історії. Цього року серед яхт – учасниць змагань побільшало суден власної побудови за індивідуальними проектами – 8 яхт. Вимірювання цих яхт було безпосередньо здійснено фахівцями офісу ORC в Україні, який очолює Юрій Семенюк.
Йдучи назустріч яхтсменам України, Міжнародний офіс ORC у 2016 році вдруге поспіль звільнив від оплати яхти, які вперше отримували сертифікат або не отримували сертифіката попередні 5 років.
Такі дії наочно демонструють, що міжнародна крейсерсько-перегонова вітрильницька спільнота відкрита для яхтсменів України.
Повні результати доступні на сайті ВФУ.
Текст: Сергій ПОЛІЩУК, фото автора