Gelex – нове ім’я на ринку алюмінієвих човнів

share on:

Глобальна економічна криза не оминула ринок суднобудування. Та українські суднобудівники здаватися не збираються. З’являються нові виробники, відбуваються переходи та розширення у різних сегментах ринку, здійснюється ребрендинг компаній. Конструкторська фантазія надихає та мотивує бізнесменів, отже, народжуються нові цікаві ідеї та сміливі рішення, на ринок виходять нові бренди та моделі човнів. І це чудово, ринок диктує свої умови. Без кроку вперед не буде розвитку, стояти на місці – залишитись у минулому.

Бренд UMS нещодавно заявив про початок розробки RIB та вже спустив на воду перший у розмірі 6 метрів, хоча раніше ця компанія займалась виробництвом лише корпусних човнів з алюмінію. Восени на ринку з’явився новий бренд Silver Bullet, який планує зайти в сегмент алюмінієвих човнів у розмірах 3,95, 4,6 та 5,2 метра. Цього ж року, влітку, на суднобудівному ринку з’явився новий потужний гравець Gelex Global Group. Хоча, зважаючи на їхню 25-річну історію, казати «з’явився» – не зовсім коректно.

Історія цієї фірми розпочалась у 1995 році, коли було створено суднобудівну компанію «Колібрі». Навесні 2020 року в «Колібрі» відбулися структурні зміни, у результаті було створено новий бізнес-напрямок – Gelex Global Group. Ця компанія має свій портфель брендів: Gala, Stark, Gelex та Riverday. Асортимент продукції цієї компанії доволі великий: надувні човни, RIB з алюмінієвим корпусом для туризму та відпочинку на воді, понтонні катери, каяки, дошки SUP, водні велосипеди, пластикові човни. Також ця суднобудівна компанія виробляє спеціалізовані RIB з алюмінієвим корпусом для потреб військових, поліцейських, рятувальників та інших. Улітку було анонсовано розробки корпусних алюмінієвих човнів для активного відпочинку, риболовлі та полювання в розмірі від 3,9 до 5,8 метра. Від заяви до діла відстань виявилась невеликою: вже на початку вересня з’явився перший прес-реліз про початок розробки трьох модельних рядів: Light, Fishing та Crossover – з рендерами майбутніх човнів під брендом Gelex. У жовтні зі стапеля зійшли перші прототипи, які пройшли випробування на воді. Після тестування та доопрацювань човни були виготовлені та, за чутками, у листопаді перші зразки були відправлені дилерам. Так це чи ні – вирішив дізнатись з першоджерел, тож зв’язався з керівником департаменту маркетингу Gelex Global Group Ігорем Тихолазом.

Пане Ігорю, чи правда, що човни Gelex вже є у перших замовників?

Так, це правда, але я повинен дещо уточнити. Ми побудували та відправили тиждень тому перші зразки нашим дилерам у Європу. Це ніби перше побачення – наші колеги мають побачити та оцінити продукт, спробувати його на воді, зрозуміти ергономіку, безпеку, зручність, якість матеріалів та човна загалом. Звісно дати нам зворотний зв’язок щодо того, що бажано змінити, модернізувати. Серійне виробництво розпочнеться наступного року. Поки що йде процес аналізу, пошуку актуальних потреб та запитів на майже готовому продукті. Ми знаємо, що потребує ринок, але, як відомо, «диявол ховається в деталях», тож ми мусимо до дрібниць вивчити все.

Стратегія Gelex? Зможете чимось здивувати?

Час покаже. Здивувати когось з водномоторників зараз дуже важко, на ринку чимало цікавих і хороших човнів різних розмірів та призначення. Наша головна мета – створювати якісний продукт за прийнятну ціну. Особливо це важливо в бюджетному сегменті, з якого ми й розпочали. Давню проблему «совколодок» досі не вирішено, тож на ринку все одно з’являтимуться альтернативні варіанти. Я сподіваюсь, що ми в цьому напрямку теж задаватимемо тренди нашим модельним рядом Light. А от за більшу функціональність та якість звісно доведеться доплачувати, наприклад у модельних рядах Fishing та Crossover. Але й на це є свій покупець.

Можете щось розповісти про той човен, який вже відправили до Європи? Чому саме там відбувається презентація, чому не в Україні?

Gelex 390 Light – універсальний човен завдовжки 3,9 метра. Човни цієї моделі вже випускаються в модифікаціях з румпельним та дистанційним керуванням. Такого рішення в такому розмірі на українському ринку ще ніхто не пропонував. Так, ми намагаємось зробити наші човни максимально універсальними, хоча вони мають свої унікальні риси в зовнішньому вигляді – носова та кормова частини, масивний планшир, обводи, добра кілеватість на міделі, на транці. Крім гарного вигляду, човен повинен мати хороші швидкісні характеристики, остійність, невелику вагу, швидкий вихід у режим глісирування, маневреність і керованість. І все це у 390 Light вже є. Ці човни будуть цікаві і для любителів водних прогулянок, і для риболовлі, полювання.

Чому презентація відбувається не в Україні? У наших міжнародних партнерів чіткіше бачення продукту та його функціонала, якості виготовлення і перспектив продажу. Звісно ми орієнтуємось на вагомі продажі закордоном, адже наша дилерська мережа представлена в 25 країнах Європи, США та Канаді. Тому краще прискіпливий тест-драйв, аніж тепла ванна вдома. Але ці човни в Україні теж будуть представлені, ми зараз розмірковуємо над форматом презентації.

Як щодо характеристик, опису, цін – де можна ознайомитись детальніше?

Сайт Gelex розробляється, після нового року, орієнтовно у лютому, ми його запустимо. Там буде вся ця інформація. Поки що ми видаємо релізи та новини цієї торгової марки на головному сайті компанії gelexglobal.com та у соціальних мережах на наших сторінках.

Детальніше про Gelex 390 Light. Матеріал корпусу AlMg 4,5 Mn (5083) з товщиною борту і днища 2,5 мм. Усі човни мають спеціальний захист алюмінієвих поверхонь від корозії: безхроматна титанова пасивація за системою Envirox. Це теж наша «фішка», унікальна технологія. У базовій комплектації човен (і борти, і днище) пофарбований сірою порошковою поліефірною фарбою. Опціонально можливе фарбування в чорний колір або сірий металік. Поверхня палуби рифлена, що перешкоджає ковзанню. Нанесення малюнка рифа відбувається методом штампування, і це теж наш ексклюзив, який ми розвиватимемо. Звісно, що для більшого комфорту пропонуються додаткові опції: оклеювання внутрішніх поверхонь кокпіту і рундуків SeaDeck, морським вінілом та ковроліном. Ще одна примітна особливість човна, про яку вже згадував, потужний планшир коробчатого типу з двостороннім Т-пазом для монтажу додаткового обладнання і привального бруса. Згідно з ISO 6185 човен оснащений блоками плавучості, його непотоплюваністю можна не перейматися.

Яке оснащення в базовій комплектації?

Достатнє, особливо зважаючи на ту ціну, яку ми запропонуємо ринку. Це два алюмінієвих сидіння з фіксацією (регульовані по всій довжині кокпіта), а також сумка під одне із сидінь (для зберігання весел); дві транцеві накладки (внутрішня алюмінієва і зовнішня пластикова); п’ять рундуків для зберігання речей і аксесуарів (у тому числі кітвовий відсік); дренажна система та чотири поліамідних швартувальних кнаги, чотири внутрішні бортові ручки в Т-пазу. Також у базі ми маємо кочети та універсальні замки на планширі, монтажні майданчики під датчики ехолота, два цинкових аноди (додатковий захист корпусу від корозії) та підготовку під електричний комплект (кабель-канали).

Додатково 390 Light може бути оснащений транспортувальним та ходовим тентом, м’якими накладками на сидіння, дистанційним управлінням (виносна консоль) і механічною стерновою системою (штурвал, редуктор, трос). Додатковою опцією є електричний комплект: блок управління (клавіші перемикання, розетка 12В, комплект запобіжників), навігаційні вогні, ходові вогні, вимикач маси, піддон акумуляторний, автоматична помпа. Крім цього, можна додатково замовити пакет Stainless Steel: заміну пластикових замків, швартувальних кнаг і петель на нержавіючі.

Для рибалок теж щось придумали?

Так, для рибалок пропонуємо додатковий пакет Fishing. За бажанням покупця можна встановити додаткові відкриті тримачі вудилищ на внутрішньому борту (на спеціальних резинках) і кишені для рибальських аксесуарів на бортових рундуках. Також у рамках цього пакета ми пропонуємо додаткові тримачі для вудок, універсальні бічні замки на планшир, майданчик для встановлення ехолота й утримувач кітви з автоматичним стопором.

Як щодо цін?

У базовій комплектації GELEX 390 Light без двигуна коштуватиме в межах 80 тис. грн. Рекомендована потужність двигуна для цієї моделі – 20 к. с., максимальна – 25.

Які плани на майбутнє?

Зараз готуємо наступну партію човнів цієї ж моделі в різних конфігураціях для відправки в Європу. За результатами випробувань аналізуємо, вносимо правки та починаємо налаштування серійного виробництва 390 Light. Зима буде гарячою для нас: зі стапеля протягом грудня та січня зійдуть нові прототипи інших модельних рядів. Щойно дозволить погода – ходові випробування, і далі по колу. Ну і розвиток інших брендів: оновлення модельних лінійок, модернізація, покращення – все це буде і в RIB, і в катамаранах, і в пластиковій групі (каяки, SUP). Чекайте на новини!


Текст: Сергій НЕЖДАНОВ
Фото надані виробником

1 Comment

Leave a Response