Берлін зростає: бот-шоу Boat & Fun Berlin 2015

share on:

Якщо поглянути на мапу столиці Німеччини, то в око впадає значна кількість синього кольору: ріки Шпрее та Гафель, озера Тегель, Ванзее, Мюггельзее, безліч каналів, приток менших річок та озер. Звичайно Берлін з його захоплюючою історією, архітектурою, насиченим культурним та нічним життям притягує безліч туристів. Водойми міста не користуються у них такою популярністю, бо навіть не всі місцеві мешканці усвідомлюють, як багато в Берліні та його околицях води. Щорічне бот-шоу Boat & Fun Berlin, яке цього року проходило з 26 до 29 листопада, має, як стає очевидно вже із назви виставки: «Човни та розваги», одним із завдань популяризації водного відпочинку в Берліні.

DSC_5530

Берлінське бот-шоу не входить до найбільших у світі чи Європі, але має напрочуд давню історію. Перші виставки яхт та човнів у столи­ці Німеччини проходили ще 160 ро­ків тому, адже відпочинок на воді та вітрильництво були одним з хобі кай­зера Вільгельма І. Сучасне Boat & Fun важко назвати правонаступником кай­зерівських яхтових шоу, адже, незва­жаючи на свій поважний вік, більшість відвідувачів виставки молодь та люди середнього віку зі своїми демократич­ними поглядами на відпочинок на воді.

Всього цьогорічне бот-шоу за 4 дні відвідало близько 40 тисяч осіб. По­дивитися було на що: більше 700 учас­ників із 15 країн розташувалися в 11 виставкових залах. У порівнянні з минулим роком зросла кількість як відвідувачів, так і учасників, на 30% збільшилась кількість моторних чов­нів, а в сегменті моторних та вітриль­них яхт розміром більше 35 футів зростання становило 50%.

Можливо кількість відвідувачів і не вражає з першого погляду, проте, за словами Даніеля Барковського, одного з менеджерів проекту, справа не в кіль­кості, а якості споживачів. Берлін – ве­ликий постійно зростаючий мегаполіс, один із бізнес-центрів Європи, тому не дивно, що щороку популяція столиці Німеччини зростає і за рахунок бізнес-міграції. Молоді й успішні, новоспечені та корінні берлінці мають високу ста­більну зарплатню і широке коло хобі, до яких входить і відпочинок на воді. Саме ці люди становлять левову част­ку аудиторії Boat & Fun. З іншого боку, створити образ пересічного відвіду­вача виставки досить важко: справа у різноманітності тем, представлених у різних залах виставки, вона справді демонструє «все для всіх».

boatandfun2015_31

Найбільш представленим сегмен­том на цьогорічному берлінському бот-шоу були моторні яхти та човни, які зайняли майже три виставкові за­ли. Не обійшлося і без прем’єр. Впер­ше, після презентації на домашньому дні відкритих дверей, на широкому за­галі з’явилася нідерландська моторна яхта Linsen Grand Sturdy 350 AC довжи­ною 10,7 м із зовнішнім відкритим по­стом керування. Корабельня з Данії De Boarnstream вперше продемонструвала на виставці моторну яхту Boarncruiser 1100 Sedan, польська Delphia показа­ла нову модель лінійки моторних чов­нів Escape – 1100 S з двома двигунами. Поруч розташувалася ще одна новин­ка – моторний «вікенд-бот» із відкри­тим кокпітом та просторою носовою каютою DaVinci 32 родом з Гааги. Ще од­нією новинкою, презентованою на Boat & Fun, став німецький моторний чо­вен B1 Yachts Commander 10.0. Найбіль­шою моторною яхтою виставки була Prestige 450 завдовжки 14 м.

Оскільки значна кількість відвідува­чів виставки лише робить перші кро­ки в напрямку судноводіння, гідом для них стала церемонія нагороджен­ня відзнакою Best of Boats («Кращі з човнів»), яка пройшла в перший день роботи виставки. Незалежне журі, що складається з представників 15 спеціа­лізованих видань з 14 країн, протягом сезону протестувало 260 різних моторних яхт з 19 країн. Нагорода вручала­ся в 4 категоріях: «Кращий човен для новачків», «Кращий човен для розваг», «Кращий човен для сім’ї» та «Кращий човен для риболовлі».

Кращим човном для новачків став польський Parker 630 Sport. За слова­ми Домініка Саландра, шеф-редактора французького журналу Youboat, жу­рі віддало свій голос за «Паркер» тому, що цей моторний човен найкраще по­єднує в собі такі критерії, як сучасність, легкість керування та приваблива ціна, а отже, ідеально підійде для тих, хто бажає придбати свій перший плавзасіб.

Кращим сімейним човном було ви­знано Jeanneau Leader 36. «Ця яхта вдало поєднує спортивну та сімейну сторони. Вона може похвалитися сучас­ним дизайном, високою маневреніс­тю та усіма атрибутами, що необхідні для комфортного перебування на бор­ту протягом кількох діб» – таку оцінку переможцю на церемонії нагороджен­ня дав Альфред Боер, який проводив ходові випробування яхти для бель­гійського журналу Varen та нідерланд­ського онлайн-видання Yacht View.

У категорії «Кращий для розваг» на­городу було віддано Axopar 28 з Фін­ляндії. Ян Сйолунд, шеф-редактор фінського журналу Venemestari, по­яснив рішення журі багатофункціо­нальним концептом моделі: до вибору клієнта одразу 5 варіантів компону­вання кокпіта.

Кращим рибальським човном став американський Boston Whaler 270 Dauntles. За словами Джуліана Вішнівца, шеф-редактора словенсько­го журналу Val Navtica, модель зі США отримала нагороду тому, що дизайне­рам вдалося зберегти традиційний шарм рибальського човна, поєдную­чи його із сучасними вимогами до ком­форту.

Вперше Best Of Boats Award була вру­чена на Boat & Fun два роки тому.

boatandfun2015_20

У найбільшому залі бот-шоу роз­ташувалися вітрильні яхти, при чо­му чи не половину експозиції займали представники різноманітних спор­тивних вітрильних шкіл, яхт-клубів та асоціацій різних класів яхт: де-не- де виднілися новенькі «Оптимісти», «Лейзери», «Зіркові», 49-er та інші олімпійські і неолімпійські класи. Од­разу стає зрозуміло, що вітрильний спорт дуже популярний та масовий у Німеччині. Були спорт-боти і біль­шого розміру: різні моделі американ­ських корабелень Melges та J-Yachts. Та й загалом найбільше на виставці бу­ло саме перегонових дейселерів та крейсерсько-перегонових яхт серед­нього розміру, серед яких одразу впа­дав у око тримаран Dragonfly 25 та дві моделі сучасних перегонових яхт з по­вністю дерев’яними корпусами неве­ликої місцевої корабельні Bootswerft Сhristen. Найбільшою вітрильною ях­тою, продемонстрованою на виставці, була Bavaria Vision 42 довжиною 12,8 м.

Душею цьогорічної Boat & Fun мож­на сміливо назвати павільйон Classic Berlin. Він зібрав поціновувачів та май­стрів класичної корабельної справи. У залі були розташовані фірми, що займаються реставрацією ретрояхт та моторних човнів, саме вони можуть надати нового життя старенькій Riva 1970-х років або дерев’яній вітрильній яхті 1950 року будівництва. Окрім рес­тавраторів експозицію складали кора­бельні, що будують нові плавзасоби за автентичними кресленнями класич­ними методами. Саме тут розташував­ся і стенд української компанії NeoBoat із Броварів. Представлені каное та ка­як, виготовлені повністю вручну з деревини дорогоцінних порід за істо­ричними кресленнями, викликали не­абиякий інтерес у місцевої публіки. Багато відвідувачів цієї зали були по­ціновувачами яхт із дерева й схвально оцінили роботу броварських корабе­лів. Високу оцінку вони отримали й від колег-професіоналів. Доповнювала експозицію виставка ретроавтомобі­лів, а шляхетний настрій підтриму­вався чималою вибіркою експортерів і виробників віскі та вина, які знаходи­лись у цьому ж залі.

Найяскравішим, галасливим та мо­крим був павільйон, присвячений екстремальному спорту на воді та дай­вінгу. Промокнути в ньому було дуже легко, адже посередині розташувався величезний басейн із тросовою систе­мою для вейкбордінгу. Прямо в павіль­йоні можна було спробувати себе в цьому виді екстремального спорту, а також навчитися плавати на SUP-дошці (від англ. Stand-up paddling – веслуван­ня стоячи). Для більш досвідчених був проведений турнір із SUP-поло, також під час виставки в басейні пройшов видовищний фінальний етап німець­кого чемпіонату з вейкбордінгу. Інша частина павільйону була заповнена спортивними та туристичними кая­ками. Цікаво, що випробувати їх мож­на було в сусідньому трохи меншому за розміром басейні. Увагу приверта­ли каяки американської фірми Hobie: всі представлені моделі одномісних та двомісних каяків додатково облад­нані педальним механізмом, що стає у нагоді при тривалих запливах. Фір­ма також виготовляє вітрильний ка­як-тримаран з педальним механізмом і системою швидкої закрутки вітри­ла, таким чином впоратись із ним змо­же навіть людина, що ніколи до цього не вітрилила. Цікавинкою дайвер­ської секції був облаштований у старо­му вантажному контейнері басейн для пірнання. Стінки контейнера були за­мінені на скляні панелі для кращого огляду. Сусідній павільйон був присвя­чений рибальству.

Окрема зала поєднала в собі май­стерню, де проводились майстер-класи з різних видів ремонтних та оздоблюваних робіт із корпусами яхт, та секонд-хенд ярмарок, на якому ко­жен зареєстрований учасник за певну суму міг виставити свій плавзасіб на продаж. Причому торговельну робо­ту можна було доручити спеціальним фірмам-посередникам або займатися нею власноруч. Запам’яталася історія одного з учасників секонд-хенд мар­кету, який після продажу свого старо­го моторного човна купив уже нового в сусідньому павільйоні.

Також у межах Boat & Fun вперше було проведено виставку автомобі­лів Autogate Berlin. Загалом на ній було продемонстровано 200 моделей авті­вок, здебільшого європейських: 19 з представлених моделей були обладна­ні спеціальною комплектацією для пе­ревезення трейлерів для яхт.

На наступний сезон берлінська ви­ставка має оптимістичні плани: зрос­тання продовжуватиметься.

Переглянути фотозвіт з виставки Boat & Fun Berlin 2015.


Текст: Єгор Поліщук, фото автора

Leave a Response